Centru de conciliere pentru clienţii nemulţumiţi de bănci
Nemulţumirile românilor vizavi de băncile la care au credite sunt din ce în ce mai multe. Pentru că nu toţi îşi permit să meargă în justiţie, de marţi, 29 martie, a început să funcţioneze o instituţie nou-înfiinţată care să rezolve litigiile dintre clienţi şi instituţii - Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB).
În prezent, centrul are 12 conciliatori care vor analiza dosarele şi vor putea prezenta o soluţie de stingere a litigiului, informează news.ro. În momentul în care se înregistrează dosarele, clienţii şi băncile pot opta pentru o soluţie cu titlu consultativ sau o soluţie impusă, aşa cum se procedează, spre exemplu, în cazul curţilor de arbitraj comercial.
În cazul în care soluţia propusă de conciliatorul CSALB este acceptată de părţi în 15 zile, ea devine definitivă şi executorie. În celălalt caz, în care părţile aleg de la început o soluţie impusă, nu se mai pot retrage din procedură, iar conciliatorul dispune definitiv o decizie care dobândeşte imediat titlu executoriu.