Chiar se lucrează la metroul din Drumul Taberei!
Poate că în acest moment americanii se pregătesc să mai facă un zbor spre Lună sau sunt pe cale să dezlege tainele teleportării.
Pentru bucureşteni, însă, mai importante par a fi lucrările la magistrala a V-a de metrou care „au prins aripi". Click! vă spune unde se lucrează cel mai intens.
În cartierul care suferă cel mai mult la capitolul trafic, Drumul Taberei, e agitaţie mare. La 200 de metri mai la nord de strada Valea Argeşului, terenul pe care se va ridica staţia de metrou Brâncuşi s-a transformat într-un adevărat furnicar.
Metroul din Drumul Taberei are nouă staţii şi un depou. Lungimea tronsonului Râul Doamnei-Eroilor e de 6,2 km
Basculantele vin şi pleacă, buldozerele sapă necontenit, iar 40 de oameni lucrează la turnarea a 9.800 de metri pătraţi de pereţi mulaţi. Aceştia delimitează staţia, care va fi săpată la 25 de metri adâncime. Se munceşte intens, aşa că mergem mai departe.
În dreptul Parcului Drumul Taberei, unde ar trebui ridicată altă staţie, e linişte. Nici un muncitor, nici un utilaj. Explicaţia: proiectul a fost refăcut fiindcă realizarea staţiei ar fi distrus prea mult spaţiu verde. Locul e împrejmuit şi muncitorii sunt în „stand by".
La viitoarea staţie Favorit lucrează circa 100 de oameni în fiecare zi. Aici, traficul a fost mutat exclusiv pe partea dreaptă a străzii (dinspre parc spre Orizont). Cristiano Pietro, şeful de şantier al staţiei, ne spune că nişte italieni de-ai lui i-au cam întârziat lucrarea.
„De multe ori săpăm şi ne aşteptăm să găsim apă, dar dăm de cabluri de curent, pe care nu le recunoaşte nimeni", ne spune italianul. La Orizont, lucrurile se mişcă şi mai alert. Până în septembrie staţia trebuie să fie gata pentru ca aceasta să poată fi subtraversată de un utilaj de mari dimensiuni (TBM), responsabil cu execuţia tunelurilor. „Cârtiţa" va porni de la Răzoare, unde se sapă pentru staţia Academia Militară şi, până la Râul Doamnei, staţia terminus, nu va scoate capul afară.
Staţia Valea Ialomiţei
E prima staţie care a intrat în şantier. Aici va fi realizat chiar şi un depou pentru parcarea şi întreţinerea garniturilor de metrou. Lucrările sunt executate de compania germană Max Bogl, în urma unui contract în valoare de 56 de milioane de euro, atribuit separat de Metrorex.
Staţia Favorit
De azi, în dreptul viitoarei staţii Favorit nu mai circulă nici un vehicul care e străin de şantier. RATB a mutat inclusiv liniile de troleibuz din calea excavatoarelor. Se circulă doar pe trei benzi, în ambele sensuri. Când va fi gata, staţia de la Favorit va avea cinci guri de acces în subteran.
Staţia Orizont
De la Academia Militară şi până la Orizont, bucureştenii vor străbate un tunel de 1,2 km în doar un minut, din 2015. Pentru aceasta se lucrează intens la turnarea pereţilor mulaţi şi la devierea reţelelor de utilităţi. Când va fi dată în folosinţă, ea va avea trei guri de acces: două dinspre Academie şi una dinspre Favorit.
Staţia Academia Militară
Aici se lucrează non stop. Noaptea se fac excavări, iar pe timp de zi se fixează armături în pământ şi se toarnă beton pentru realizarea nelipsiţilor pereţi mulaţi. De aici, gigantica freză îşi va începe periplul de 6,2 kilometri spre măruntaiele Bucureştiului. Staţia va fi conectată, printr-un tunel, de actuala staţie Eroilor.