Chinezii au făcut şosea pe apă, noi, abia un stâlp de pod

11 august 2015 21:59   Național
Ultima actualizare:

Am ajuns de râsul lumii! Chinezii au făcut un drum peste apă cât ai clipi. În mai puţin de doi ani, 11 km de şosea erau gata. În acelaşi timp, constructorii români au reuşit să ridice un pilon care va susţine un pod din Autostrada Bucureşti-Ploieşti.

În timp ce guvernanţii ne promit autostrăzi şi drumuri pe hârtie, în alte colţuri din lume se lucrează la greu. Spre exemplu, în 23 de luni, chinezii au reuşit să construiască o şosea suspendată, care leagă regiunea Xingshan de autostrada Shanghai-Chengdu.

Fiindcă ecologiştii nu au acceptat săpăturile în munţi, autorităţile au mutat un tronson de 4,4 km din totalul de 11 km pe piloni ridicaţi în albia râului Donghe. Proiectul a fost aprobat în 2013, iar la 9 august 2015 era deja gata. Ce au reuşit constructorii noştri să facă în acelaşi timp cu mai mulţi bani la dispoziţie? Tot nişte piloni, dar înfipţi în câmp. Şi atât! Lucrările la podul propriu-zis, care face parte din ultima bucată din Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3), nu au început nici până acum. 

Ba nu au fost bani, ba condiţiile meteo au fost nefavorabile, iar într-un final contractul cu firma de construcţii a fost reziliat. În 18 iulie 2012, au fost inauguraţi 55 km din şoseaua de viteză, după cinci ani de lucrări, rămânând în construcţie încă 6,5 km, care ar fi legat Centura de nord a Capitalei cu Şos. Petricani, din Capitală.

De atunci doar 3,5 km au fost finalizaţi, care se termină în câmp. Oficiali din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au declarat, pentru Click!, că ultima porţiune din A3 a fost scoasă la licitaţie încă din mai, dar că lucrarea nu a fost atribuită deocamdată nici unei firme. 

Mai multe