Circulăm pe Autostrada Lugoj-Deva peste 7 zile?

19 septembrie 2019 20:01   Național
Ultima actualizare:

În fiecare săptămână sunt controale pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost ieri să vadă din nou în ce stadiu se află şi dacă şoferii ar fi în siguranţă să circule pe el. Dacă experţii vor da undă verde, tronsonul va fi deschis peste şapte zile.

De mai bine de o lună, lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva ar fi trebuit să fie deschis circulaţiei. Dar, calitatea proastă a lucrării a făcut ca autorităţile să refuze să facă recepţia. S-au temut că drumul s-ar putea surpa oricând, mai ales că la kilometrii 56 şi 76 asfaltul a început să se crape. Mai exact, este  o crăpătură în lungime de aproximativ 15 m, care afectează banda de urgenţă şi banda 1. După măsurători, s-a stabilit că are deja un centimetru pe crăpătură şi continuă să se desfacă. Şi pe drumul tehnologic aflat la baza terasamentului sunt crăpături, iar o porţiune din autostradă pleacă la vale. Zona este mlăştinoasă, iar constructorul spaniol de la Comsa nu a făcut lucrări de calitate. Potrivit expertizei realizate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică, sub asfalt se află un strat mâlos. Cei de la Compania Naţională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) vor o a doua opinie şi au apelat la experţi independenţi ca să-şi spună opinia. Dacă aceştia vor ajunge la concluzia că problemele nu reprezintă pericol public, cei 22 km din lotul 3 vor fi deschişi săptămâna viitoare, iar lucrările se vor face sub trafic. 

”Nu am probleme cu nici un constructor, indiferent de unde este el. Tratamentul meu va fi acelaşi. Nu am motive de răfuială cu nimeni. Eu sunt ministrul Transporturilor şi vreau ca lucrările să se facă cu simţ de răspundere”, a declarat Răzvan Cuc, ieri, în timp ce verifica lotul 3. Contractul cu spaniolii a fost reziliat, iar lucrările vor fi făcute de CNAIR în regie proprie. Lucrările la Autostrada Lugoj-Deva au început în urmă cu şase ani şi ar fi trebuit să fie gata, în totalitate, în 2016. Statul a plătit pentru construcţia ei 500 de milioane de lei, fără TVA.  

Mai multe