Click! îţi spune cum afli ce datorii ai la stat

8 aprilie 2014 19:02   Național
Ultima actualizare:

Fiecare dintre noi are impozite de achitat, dări către CAS, Pensii, amenzi restante, datorii chiar şi de un leu. Pentru toate acestea, Statul, prin intermediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), te informează în scris. Numai că, din cauza birocraţiei, milioanele de scrisori nu ajung de fiecaredată în mâna contribuabilului. Iată ce e de făcut.

De fiecare dată când Agenţia Naţională de Administrare Fiscală vrea să îţi comunice câte ceva, îţi trimite o scrisoare la adresa din buletin. Scrisoarea este trimisă „recomandată", asta înseamnă că factorul poştal trebuie să ţi-o înmâneze personal. „Instituţia noastră comunică contribuabililor actele administrativ fiscale prin remiterea acestora, dacă se asigură primirea sub semnătură a actului administrativ fiscal, sau prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire", au transmis pentru Click! reprezentanţii A.N.A.F.

Vă era dor de statul la cozi?

De cele mai multe ori, „contribuabilul" nu este acasă ca să semneze de primire, astfel încât în cutia poştată primeşte un bileţel prin care e anunţat că trebuie să se prezinte la Poştă ca să ridice scrisorica.

„Menţionăm că, în situaţia în care contribuabilii nu sunt prezenţi la domiciliu, Poşta Română întocmeşte şi depune la cutia poştală a acestora un aviz prin care înştiinţează destinatarii că au primit un plic pe care trebuie să îl primească sub semnătură de la sediile oficiilor poştale", completează ANAF.

De abia acum începe nebunia. Oficiile poştale sunt în permanenţă aglomerate. Statul la cozi pare a fi o „pasiune" a românilor. „Dacă am treabă la Postă trebuie să pierd cel puţin o oră sau două la coadă într-un spaţiu sufocant şi neaerisit. Într-o perioadă, majoritatea celor care stăteau la coadă ţineau în mâini bileţele de informare cum că au recomandate de la ANAF. Mai bine le-ar fi lăsat pur şi simplu în cutia poştală, nu mai puneau oamenii pe drumuri şi nu mai aglomerau oficiile poştale. Timpul nostru este preţios!", spune Mihaela C., o tânără de 29 de ani. Dacă ai ratat recomandata şi nu te-ai dus la Poştă în timp util, ea se va întoarce la expeditor. Eşti curios ce ţi-a comunicat? Du-te după ea, la A.N.A.F, cu buletinul în mână. Numai că nici aici nu eşti scutit de statul la cozi.

Cum accesezi informaţiile la calculator

Din fericire, există şi varianta accesării preţioaselor informaţii din recomandată direct pe site-ul ANAF. Este simplu. Tastezi www.anaf.ro. Pe bara albastră de sus dai click pe cuvântul „Anunţuri".

Apoi încă un click pe „Anunţuri acte administrative şi fiscale" pe care îl găseşti pe bara verticală din stânga. Acolo selectezi localitatea, îţi scrii codul numeric personal şi informaţiile despre datoriile tale îţi vor fi dezvăluite. Poate chiar vei avea surpriza plăcută să afli că ai de luat bani, nu doar de dat!

Ele «staţionează» pe Internet o lună

Există şi aici un mic impediment. Informarea destinată ţie, din recomandată, nu este postată pe Internet imediat. ANAF insistă de câteva ori cu scrisoarea (ţi-o trimite, ea se întoarce, iar o trimite şi tot aşa...). Click! a aflat că ar fi circa 3 astfel de încercări, până când ANAF. abandonează misiunea. Abia din acel moment mesajul e postat pe pagina de internet a instituţiei, iar contribuabilul poate intra în posesia ei. Trebuie să fie pe fază, pentru că nu staţionează acolo decât o lună.

„Acum încercăm să implementăm un sistem de transmitere a informărilor pe cale electronică. Doar unele persoane, la solicitarea lor, primesc pe e-mail, dar vrem să extindem", promit reprezentaţii ANAF.

Uite cum te adresezi ANAF

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti

Sediul: Str. Prof. Dr. Dimitrie Gerota, nr 13, sect. 2, cod poştal 020027E-mail: Date.MunBucuresti.MB@mfinante.roAdresă web: http://www.anaf.ro/anaf/internet/BucurestiTel: 021.305.70.80 Fax: 021.305.74.44Contacte privind petiţii, sesizări şi audienţe (relaţii cu publicul):

Program de lucru al Biroului de Relaţii cu Publicul: luni-vineri, între orele 08.30-16.30

Telefon: 0040-21-319.97.50

Telefon centrală: 0040.21-387.10.00; 0040-21-310.68.20 interior 2353

Contacte privind asistenţa şi îndrumarea contribuabililor

Telefon: 0040-21-403.9160

Programul de lucru cu publicul din municipiul Bucureşti

Luni, Marţi, Joi, Vineri între orele 08.30-16.30

Miercuri între orele 08.30-18.30

 La unităţile fiscale din ţară programul de lucru cu publicul se stabileşte astfel încât în zilele lucrătoare să se asigure accesul contribuabililor între orele 08.30-16.30 şi, într-o zi pe săptămână, între orele 08.30-18.30, exclusiv sâmbăta.

Mai multe