Click! te învaţă să te fereşti de promoţiile false

10 iulie 2011 13:05   Național
Ultima actualizare:

Ce conţine eticheta

 Specialiştii Direcţiei de Supraveghere Piaţă din cadrul ANPC ne sfătuiesc să fim foarte atenţi la eticheta produsului scos la reducere. Pe lângă numele producătorului sau al importatorului, pe lângă menţionarea ţării de provenienţă, eticheta trebuie să arate noul preţ lângă preţul anterior, barat.

 De asemenea, se acceptă menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele corespunzătoare, dar şi menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Anunţurile, cât mai vizibile

Orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de forma în care este redactat, de modul de publicitate şi motivele reducerii, trebuie să se adreseze tuturor consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă.

Orice anunţ de reducere de preţuri trebuie să indice în cifre această reducere, în raport cu preţul iniţial. De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în procent trebuie efectuat vizibil pentru fiecare produs în parte astfel: prin menţionarea noului preţ lângă preţul vechi barat, prin menţiunea preţ nou - preţ vechi lângă sumele respective sau prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul vechi, barat.

Atenţie la afişele promoţionale!

 La sfârşitul perioadelor de reducere, vânzătorii mizează pe un alt truc. „Ultimele zile de reduceri! Ultimele promoţii!" Acest gen de afişe lipite pe geamurile magazinelor servesc unui scop precis: să creeze panică, un sentiment de urgenţă.

„Trebuie să cumpăr neapărat, mâine nu voi mai găsi la preţuri aşa de mici!" îţi spui în gând şi cheltuieşti fără să-ţi dai seama că ai fost manipulat.

Vânzătorii îţi induc sentimentul că în altă zi nu ai mai avea timp să faci cumpărături, că vei rata ocazii unice, cu care nu te vei mai întâlni. Acest sentiment de panică te face să cumperi pe loc, fără să mai gândeşti lucid.

Cum calculezi preţul

 Pentru a verifica dacă magazinul practică într-adevăr reducerile pe care le afişează, clienţii pot calcula preţul corect. Astfel, o bluză de 100 de lei care este redusă cu 50% va costa, acum, 50 de lei. În cazul în care nu este aşa, iar produsul costă mai mult, te poţi adresa ANPC.

Se mizează pe lăcomia clienţilor

 „Ia trei perechi de blugi şi primeşti una gratuit!" Îţi sună cunoscut acest tip de anunţuri? Gândeşte-te bine: chiar ai nevoie de patru perechi de blugi? Căci, iniţial, tu ai intrat în magazin să cumperi doar o cămaşă.

Pentru că managerul mizează pe dorinţa ta de a face cât mai multe cumpărături, îţi poate întinde capcane în care tu să cazi foarte uşor.

Uite ce promoţii găseşti în marile magazine!

Kiabi - Alegeţi 3= plătiţi 1.Kenvelo - Reduceri de până la 70%.Terranova -Reduceri de până la 70%.Mango - Reduceri de până la 50%.Debenhams - Reducerile şi mai mari intră în scenă! Până la 50%. ALDO - Până la 30% off la ALDO!Champion - "Atenţie cad preturile".C&A - Reduceri de preţ 20% - 50%. Takko - Reduceri de până la 50% .

Eşti nemulţumit? Iată cui te poţi adresa!

Clientul nemulţumit trebuie să încerce să rezolve neînţelegerea pe cale amiabilă cu vânzătorul.

„Dacă nu se ajunge la o înţelegere, consumatorul poate depune o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti", ne-a spus preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.

Detalii privind depunerea unei reclamaţii se găsesc pe site-ul ANPC www.anpc.gov.ro la Info reclamaţii.

Citeşte şi :

Uite ce să eviţi când faci cumpărături de la reduceri!

Cu cel mic la cumpărături? Iată 5 reguli de bază

4 prejudecăţi care-ţi golesc buzunarele la cumpărături

Mai multe