Climatizare vs aer condiţionat
Odată cu încălzirea vremii, aerul condiţionat este tot mai solicitat. Mai ales când circuli cu maşina, bară la bară, şi nici urmă de aer rece nu intră prin geamurile deschise. Dar care este diferenţa între tipurile de instalaţii existente? Afli din articolul “Climatizare vs aer condiţionat”!
Cele mai multe maşini au un astfel de sistem de climatizare. Un Aer Condiţionat manual este cel mai simplu sistem de răcire a habitaclului. La interior se vede aceeaşi consolă de aerotermă normală, dar cu un buton pe care e desenat de obicei un fulg de zăpadă. Când îl apeşi, se angrenează compresorul instalaţiei de aer condiţionat, ce transformă freonul din stare lichidă în stare gazoasă şi rece. Astfel, aerul este răcit înainte să intre în interior, scrie 4tuning.ro în articolul “Climatizare vs aer condiţionat”. Un pont bun de ţinut minte: cu cât treapta aerotermei este mai mică, cu atât este mai rece aerul. Este şi normal - cu o viteză mai mică, aerul petrece mai mult timp în radiatorul de răcire şi asadar iese mai rece.
Climatizare vs aer condiţionat: 2. Clima manuală
Este doar un sistem ceva mai evoluat de Aer Condiţionat. Adică, teoretic, treptele de răcire şi încălzire se fac mai lin, având posibilitatea selectării temperaturii din interior, luându-ne după graficul rotiţelor. Dacă ne dorim 18 grade, punem rotiţa la 18 grade şi instalaţia bagă destul aer rece cât să ajungă temperatura acolo unde ne dorim. Nu există control automat sau mod economic. Clima manuală este numită "climatic" în grupul VW, dar este doar un AC sub o altă formă, departe de un climatronic real.
Climatizare vs aer condiţionat: 3. Climatronic
Aşa cum veţi citi în “Climatizare vs aer condiţionat”, este cea mai evoluată formă de climatizare auto. Ideea este că acum totul poate fi automatizat prin simpla apăsare a butonului "AUTO". Vrei 18 grade? Setezi temperatura la 18 grade şi dai pe modul auto. Sistemul va baga cum şi pe unde crede el de cuviinţă aer rece ca să ajungă habitaclul la temperatura dorită. Există şi maşini cu dublu climatronic şi chiar pe mai multe zone. Este doar o formă mai complexă de climatronic, pentru că niciodată, spre exemplu, într-o maşină cu dublu-climatronic, dacă setezi temperatura în stânga la 18 grade şi în dreapta la 25 de grade, nu va exista această diferenţă. Distribuirea pe zone mai poate fi şi faţă-spate, iar climatronicul mai are modul ECON, adică economic. Cu alte cuvinte, odată apăsat, compresoul nu mai este angrenat - nu vine aer rece, dar consumăm şi mai puţin. La climatronic se poate seta temperatura digital, la fel şi direcţia sau viteza aerului rece. Iar un punct forte al acestui sistem, digital fiind, este că există multe trepte de viteză a aerului, nu doar 4 sau 5 ca la AC-ul manual.