Comanzi online şi refuzi să plăteşti ramburs? Ajungi pe lista ruşinii

14 iulie 2014 14:53   Național
Ultima actualizare:

Firmele din România pot lua măsuri împotriva clienţilor neserioşi, datorită unei baze de date create la nivel naţional care cuprinde numele tuturor celor care au returnat un produs, au refuzat să plătească ori sunt campioni la reclamaţii. Deţinătorul platformei online a fost sancţionat cu 15.000 de lei pentru prelucrarea ilegală a datelor cu caracter personal.

Site-ul clientineseriori.ro va deveni în scurt timp o adevărată sperietoare pentru toţi românii care cumpără produse din mediul online. Proprietarul domeniului web, compania GlobeHosting, deţine o bază de date colosală (78.000 de persoane) cu numele, prenumele, numărul de telefon şi adresele celor care au refuzat să plătească sau să ridice produsele comandate măcar o dată în viaţa lor. Clienţii care figurează în aceaste bază de date sunt consideraţi neserioşi atunci când cauzează prejudicii financiare firmelor care oferă produse sau servicii în mediul online.

Iată câteva dintre ultimele plângeri, semnalate pe site, venite din partea reprezentanţilor unor magazine care s-au confruntat cu clienţi neserioşi.  

P. Alina, din Iaşi, a fost reclamată de un magazin online: „Acest cumpărător a cumpărat de pe okazii un produs, i s-a oferit transport gratuit, deşi nu a solicitat acest lucru, a soliticat livrare sâmbăta şi nu a ridicat coletul....a cerut amânare curierului cu 2 săptămâni”.

Alt client reclamat este I. Eugen Florin: “Clientul nu a mai răspuns la telefon! Comanda a fost confirmată telefonic şi a fost de acord să o livrăm. I-am lăsat notificare pe email şi site cu privire la ridicarea coletului, însă în zadar. Recomand plata în avans!”, s-a plâns reprezentantul unui magazin.

Baza de date e pusă la dipoziţie membrilor site-ului, adică peste 23.000 de comercianţi de tot soiul, de la vânzători de jucării, la firme de închirieri auto. Problema este că atunci când plasează o nouă comandă, clinetul căruia i s-a pus deja eticheta de „neserios”, va fi refuzat de ceilalţi comercianţi care deţin istoricul faptelor sale.

Modul în care acest site face comerţ cu datele persoanle ale românilor i-a scandalizat pe reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru protecţia datelor personale. Aceştia s-au sesizat în urma unei anchete a jurnaliştilor de la hotnews.ro şi au dispus amendarea cu 15.000 de lei a deţinătorului domeniului clientineseriosi.ro fiindcă site-ul încalcă mai multe prevederi legale privind protecţia datelor cu caracter personal: prelucrarea nelegală a datelor cu caracter personal, neîndeplinirea obligaţiilor privind confidenţialitatea şi aplicarea măsurilor de securitate, omisiunea de a notifica şi notificarea cu rea-credinţă. Citeşte tot articolul pe hotnews.ro.

Mai multe