Connecting Europe Express. Când va ajunge în România trenul care va străbate Uniunea Europeană
Trenul Connecting Europe Express va străbate toată Uniunea Europeană. Va porni pe 3 septembrie din Lisabona și va opri și la București. Călătoria va dura o lună și are ca scop marcarea Anului European al Căilor Ferate.
”Sunt bucuroasă să anunț această știre despre Anul European al Căilor Ferate de Ziua Europei: Connecting Europe Express va avea peste 70 de opriri în 26 de țări în drumul său de la Lisabona la Paris în această toamnă. Află când ve trece printr-o stație apropiată de tine trenul nostru special”, a scris Adina Vălean pe pagina sa de Twitter.
Traseul trenului special va străbate tot spațiul comunitar. Pe 3 septembrie va pleca din Lisabona, a doua zi va ajunge la Madrid, Hendaye și Bordeaux, pe 5 septembrie va trece prin Chambéry și Torino, pe 6 septembrie, la Milano, pe 7 septembrie va fi Genova, după care la Roma, apoi, pe 8 septembrie, la Verona și Bolzano, iar din 9 septembrie va ajunge pe rând la Brenner, Innsbruck, Salzburg, Linz, St. Pölten.
Pe 10 septembrie, va face opriri la Viena și Bratislava Petržalka. În Sopron, Szombathely, Gyékényes și Zagreb va fi pe 11 septembrie, a doua zi, la Belgrad, după care, pe 13 septembrie va fi la Niš și Skopje.
Trenul care va străbate UE va fi în România pe 17 septembrie
Pe 14 septembrie, bifează Gevgelia, Idomeni și Salonic. Prin Atena, Kulata și Sofiava trece pe 15 septembrie, pe 16 septembrie va fi la Ruse, după care, pe 17 septembrie va ajunge la București, după care vor urma Brașov, Sibiu, Oradea și Arad.
Pe aici va ieși din România, în direcția Lőkösháza, Budapesta, Košice, Muszyna, Varșovia. Ultima oprire va fi la Paris, pe 7 octombrie.
În fiecare gară de pe traseul trenului se vor discuta probleme legate de transportul feroviar.
La Lisabona se va prezenta importanţa îmbunătăţirii legăturilor feroviare între oraşe şi liniile de mare viteză, la Bucureşti vor fi discuţii despre oportunităţi pentru finanţare şi Programul CEF, la Berlin temele se concentrează pe construirea unei reţele europene de trenuri de lung parcurs, iar la Luxemburg se va vorbi despre cum poate fi crescut transportul feroviar de marfă cu 50% până în 2030.