Continuă scandalul între BCR şi clienţii nemulţumiţi

27 octombrie 2015 21:53   Național
Ultima actualizare:

Scandalul dintre BCR şi cei peste 200 de clienţi care au dat în judecată banca nu s-a stins nici după ce Înalta Curte de Casație și Justiție a decis săptămâna trecută, irevocabil, că dobânda de referinţă variabilă, modificată unilateral de bancă, este abuzivă.

“Hotărârea instanţei e cât se poate de clară: partea de dobândă care e variabilă e eliminată în totalitate, singura care mai rămâne e partea fixă, marja băncii’, a declarat ieri, avocatul Gheorghe Piperea, reprezentantul celor 207 clienţi în procesul contra BCR. El a arătat că instanţa a obligat banca să modifice contractele cu reclamanţii, astfel încât să elimine clauzele abuzive care vizează dobânda de referinţă, şi să le elibereze noi grafice de rambursare. Piperea a subliniat că eliminarea clauzelor abuzive decisă de instanţă trebuie aplicată pentru toţi clienţii BCR. În caz contrar, casa de avocatură solicită instanţei să aplice BCR penalităţi de 1.000 de lei pe zi până pune în aplicare decizia ICCJ. În replică, banca precizează: “Soluţia pronunţată ICCJ nu e încă redactată, însă principala solicitare privind înlocuirea clauzei relative la dobândă a fost respinsă irevocabil. Cel mai probabil obligaţia stabilită de instanţă va fi aceea ca părţile să stabilească un nou nivel al dobânzii variabile pe baza de negociere. Deja clienţii au putut beneficia de oferte concrete de înţelegere amiabilă”.

Mai multe