Coşmar pe Podul Prieteniei

3 august 2015 22:04   Național
Ultima actualizare:

Zi de weekend. Unii români vor să petreacă o după-amiază plăcută la Ruse, la sud de Dunăre, alţii pleacă spre Grecia sau litoralul bulgăresc. Toţi încep însă drumul cu nervi, timp pierdut şi cozi kilometrice.

Circulaţia pe drumul DN 5 (E 85) se desfăşoară cu restricţii, alternativ pe un singur sens, din pricina unor lucrări de reabilitare, de altfel, primele de la darea în folosinţă a podului de peste Dunăre, în 20 iunie 1954. Weekend-ul trecut, turiştii care au ales să meargă în Bulgaria prin vama Giurgiu-Ruse au avut de stat la o coadă de peste 10 kilometri.

”Este de necrezut! Numai la români se întâmplă aşa ceva! Cum să faci lucrări de reabilitare în plin sezon? Am stat ore în şir la coadă. Am pierdut timpul aiurea, în loc să ne bucurăm de o zi liberă”, ne-a spus revoltat, un conducător auto, aflat la volanul unui autocar care se deplasa în Bulgaria cu un grup de turişti.

Coloanele de maşini s-au format încă de la primele ore ale dimineţii de sâmbătă, 1 august, iar nervii şoferilor au fost puşi la grea încercare, aceştia având de stat chiar şi cinci ore, pentru a putea trece frontiera în ţara vecină. Unii dintre ei şi-au ocupat timpul vorbind sau jucându-se la telefon, iar alţii au pus muzică.

Însă, au fost şi persoane cu nervii încordaţi la maximum, care nu au mai răbdat şi au coborât din maşină la o ţigară sau la o bârfă, pentru ca timpul să treacă mai uşor. Nici şoferii de tir nu au fost mai înţelegători, chiar dacă sunt obişnuiţi cu ore în şir de stat la volan. ”De câte ori trec pe aici prin vamă e un coşmar! Nu e normal ce se întâmplă. La noi se lucrează întotdeauna când nu trebuie. De o oră nu m-am mişcat deloc. M-am plictisit. Am mai coborât la o ţigară, am mai dat un telefon şi am schimbat câte o vorbă cu alţi conducători auto, altfel aş fi înnebunit atâtea ore”, ne-a declarat un şofer de tir. 

Click! pe imagine pentru a mări

Click! spune

Contractul de reabilitare a podului are o perioadă de 16 luni, investiţia fiind finanţată din fonduri europene. Lucrările ar trebui finalizate în primul trimestru al anului viitor. Autorităţile române promit că, până în octombrie 2015, se va turna un prim strat de asfalt pentru a se putea circula pe ambele benzi.

Mai multe