Cu banii din rovinietă se puteau face 257 km de autostradă

10 septembrie 2015 22:50   Național
Ultima actualizare:

Nimeni nu mai poate circula fără rovinietă! Toată ţara este supravegheată cu 74 de camere video fixe şi cu alte 14 mobile. Aşa se face că şi încasările din taxa de drum sunt uriaşe. În 13 ani, s-au dus la buget 1,8 miliarde de euro, cu care s-ar fi putut construi 257 km de autostradă.

Şoferii nu mai pot circula fără rovinietă, anunţă reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), care susţin că supraveghează video toată ţara. Nu mai puţin de 74 de camere video fixe au fost amplasate în ultimii ani, 51 de puncte până la sfârşitul anului 2014 şi 23 în 2015. În plus, controlorii de la Drumuri se plimbă peste tot. Oricând poţi da nas în nas cu ei. Sunt 14 puncte de control mobile.

Oamenii nu te opresc în trafic, ci îţi trimit amenda acasă. De frică, mulţi şoferi nu mai pornesc la drum fără să să aibă rovinieta plătită, astfel că încasările au crescut de la an la an. Click! a aflat de la reprezentanţii CNADNR că din 2002, atunci când s-a introdus tariful de utilizare a drumurilor, şi până 2014, ultimul an contorizat, au intrat la buget 1,8 milioane de euro fără TVA. Bani mulţi, cu care s-ar fi putut construi nu mai puţin de 257 km de autostradă, la un cost mediu de aproape şapte milioane de euro pe km sau toată autostrada Comarnic-Braşov, cu viaducte şi tuneluri săpate în munte. Dar cum autorităţile s-au plâns mereu că nu sunt fonduri, până acum avem o reţea de autostrăzi de doar  716 km, la jumătate faţă de cea a vecinilor unguri. ”Creşterea încasărilor din 2005 s-a datorat introducerii tarifării autoturismelor, vehiculelor de marfă cu masa mai mare de 3,5 tone şi a vehiculelor destinate transportului de persoane. Creşterea din 2010 şi 2011 a fost datorată introducerii sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei, care a permis emiterea electronică a rovinietei, dar şi a controlului automat al achitării tarifului de utilizare. 

În plus, în perioada 2013-2015, s-au pus în funcţiune un număr însemnat de puncte de control şi s-a intensificat activitatea de control”, ne-au spus oficialii de la CNADNR. Până la sfârşitul acestui an, nu vor mai fi amplasate alte camere video pentru controlul rovinietei. 

Uite unde sunt camere!

- Alba: DN1, Sebeş;

- Arad: DN79, Arad; DN7, Nădlac

- Argeş: DN65A, Buzoeşti;

- Bacău: DN11, Sănduleni; DN2, Nicolae Bălcescu; DN15, Girleni;

- Bihor: DN1, Odorhei;

- Bistriţa Năsăud: DN17, Tiha Bârgăului;

- Botoşani: DN29, Baisa;

- Brăila: DN2B, Lacu Sărat; DN22, Movila Miresii; DN21, Bărăganul;

- Braşov: DN1, Timişul de Sus; DN11, Lunca Calnicului; DN1, Şercaia; DN11, Hărman; DN73, Râşnov;

- Buzău: DN2, Mărăcineni;

- Călăraşi: DN3, Cuza Vodă;

- Caraş Severin: DN6, Mehadia; DN58, Soceni;

- Cluj: A3, Gilău; DN1C, Jucu; DN1, Vâlcele; DN75, Mihai Viteazu;

- Constanţa: DN38, Moviliţa;

- Covasna: DN12, Sfântu Gheorghe;

- Dâmboviţa: DN71, Ulmi; A1, Petreşti;

- Dolj: DN65, Pieleşti; DN55, Bratovoeşti; DN6, Coşoveni; DN56, Podari;

- Galaţi: DN25, Şendreni; DN24, Cosmeşti; DN26; Vînători;

- Giurgiu: DN5, Călugăreni;

- Gorj: DN66, Drăguţeşti;

- Harghita: DN12, Sandominic; DN13A, District Harghita;

- Hunedoara: DN66, Bacia; DN7, Săcămaş;

- Ialomiţa: DN2A, Giurgeni; A2, Staţie taxare Feteşti;

- Iaşi: DN2, Motca; DN28, Leţcani; DN24, Popricani;

- Ilfov: A3, Snagov; A2, Glina;

- Maramureş: DN18, Moisei;

- Mureş: DN13, Bălăuşeri; DN15, Sângeorgiu de Mureş;

- Neamţ: DN15, Vaduri; DN15, Călugăreni;

- Prahova: DN1B, Albeşti; DN72, Brătăşanca; DN1A, Măneciu; DN1, Bărcăneşti/Româneşti;

- Sălaj: DN1F, Românaşi;

- Satu Mare: DN19, Decebal;

- Suceava: DN2, Iacobeşti; DN17, Vama;

- Teleorman: DN6, Drăgăneşti Vlaşca;

- Timiş: DN69, Orţişoara; DN59, Jebel; DN6, Sânnicolau Mare;

- Tulcea: DN22A, Cataloi;

- Vâlcea: DN7, Călimănești/Seaca; DN64, Ioneşti; DN67, Budeşti;

- Vaslui: DN24, Crasna; DN24B, Râşeşti;

- Vrancea: DN23, Vulturu.

Mai multe