Cum iei 2.500 de lei la fiecare naştere

3 iulie 2017 20:41   Național
Ultima actualizare:

Scăderea natalităţii şi dezinteresul cuplurilor tinere pentru extinderea familiei sunt motivele pentru care Primăria Capitalei a decis să acorde 2.500 de lei pentru fiecare copil născut după data de 26 iunie. Ieri, în prima zi de depunere a dosarelor, şase cupluri s-au prezentat la ghişeu pentru a-şi cere drepturile. Iată cum beneficiezi de bani la naşterea unui copil!

Lăudat de unii, hulit de alţii, programul de stimulare a naşterilor în Capitală a debutat cu paşi mici. Ieri, şase cupluri s-au prezentat la ghişeul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti pentru a depune dosarele. Oficialii primăriei se aşteaptă ca proiectul să capete amploare în săptămânile următoare. Iată cum obţii 2.500 de lei la naşterea fiecărui copil, care e procedura şi ce documente sunt necesare!

Cine poate să beneficieze

Stimulentul financiar se acordă pe bază de cerere oricărei familii care locuieşte în Bucureşti. Condiţia e ca măcar unul dintre părinţi să aibă domiciliul în Capitală sau ca familiile să deţină măcar viză de flotant. Banii sunt acordaţi doar familiilor care au copii născuţi începând cu data de 26 iunie 2017, iar dosarul se depune în termen de maximum o lună de la naşterea copilului.

Ce trebuie să conţină dosarul

Documentele solicitate trebuie predate într-un dosar cu şină. Acesta trebuie să conţină: certificatul de naştere al copilului (original şi copie) sau numărul de înregistrare care conţine CNP-ul copilului, de la biroul de înregistrare a naşterilor din cadrul Oficiului de Stare Civilă; biletul de ieşire din spital/certificat medical constatator al naşterii emis de către unitatea sanitară (copie); actele de identitate ale părinţilor (original şi copie); extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar; cerere tipizată (se completează la depunerea dosarului sau se poate veni cu ea completată, după ce se descarcă de pe site-ul www.dgas.ro); declaraţie de consimţământ (se completează la depunerea dosarului sau se poate veni cu ea completată, după ce se descarcă de pe site-ul www.dgas.ro).

Unde se pot depune actele solicitate

Documentele se depun la sediul Centrului de Informare şi Consiliere pentru Cetăţeni din Şos. Ştefan cel Mare nr. 38, Sector 2, şi la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti din str. Foişorului nr. 56-58, Sector 3, de luni până vineri între orele 9.00–15.00. Informaţii suplimentare puteţi afla la TelVerde 0800. 821.218, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 16.30.

«Dacă am gemeni sau tripleţi?»

„Peste o săptămână ar trebui să nasc. Voi avea gemeni, însă nu ştiu dacă primăria îmi va plăti acest stimulent pentru amândoi copiii”, ne întreabă Irina Costache, o tânără de 27 de ani din Capitală. Răspunsul e afirmativ, Municipalitatea va acorda 2.500 de lei la naşterea fiecărui copil, cu condiţia ca ei să fie născuţi începând cu data de 26 iunie 2017. În cazul decesului unui prunc, la scurt timp după naştere, părinţii pot depune cereri pentru acordarea stimulentului, deoarece primăria îl va plăti.

Când primeşti banii

Banii se depun în contul bancar depus la dosar în termen de 30-45 de zile, au declarat reprezentanţii Direcţiei de Asistenţă Socială. Cei care nu deţin conturi şi carduri bancare îşi vor putea ridica stimulentul de la un ghişeu al direcţiei.

Mai multe