Cum îți descarci online adeverința de vaccinare

11 iunie 2021 12:59   Național
Ultima actualizare:

Peste 4,1 milioane de români s-au vaccinat până acum cu schemă completă. Toți aceștia trebuie să știe că adeverința de vaccinare primită la centru, în format fizic, o pot descărca și în format electronic, pentru a o avea în permanență, pe telefon. Îi ajută în vacanțe, la restaurant sau la diverse evenimente publice. Procesul este simplu și rapid.

Descărcarea adeverinței de vaccinare, în 6 pași

Primul pas este să intrați pe siteul https://adulti.renv.ro/users/login.

Pasul 2. Apăsați butonul roșu din partea stângă jos, numit „Obtineți adeverința electronică de vaccinare”.

Pasul 3. Se va deschide „NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal”, pe care va fi necesar să o parcurgeți în întregime. La finalul ei, bifați cele două căsuțe din partea stângă („Am citit...” și „Îmi exprim consimțământul...”). Treceți la pasul următor, dând click pe „Accept termenii”.

Pasul 4. Nu sunt necesare parola, username sau alte informații de autentificare, precizează specialiștii, pe site-ul vaccinare-covid.gov.ro! Descărcarea Adeverinței electronice de vaccinare se face pe baza:• CNP-ului persoanei vaccinate / pașaport + cod unic RENV (CNP virtual generat automat)• numărului de telefon pe care s-a facut programarea sau care s-a folosit pentru introducere direct în RENV.După ce ați urmat pașii de mai sus, aceste date se introduc în partea centrală a ecranului, în căsuțele specificate: introduceți CNP și introduceți telefonul asociat.

Pasul 5. Introduceți codul de validare primit pe telefon.

Pasul 6. Descărcați adeverința electronică de vaccinare.

Ce erori pot apărea

Atenție! Trebuie să existe concordanță între datele introduse la programare/RENV și datele pe care le introduceți pentru descărcarea adeverinței. Pot aparea ERORI în următoarele cazuri:• programarea s-a făcut de către angajator și acesta nu a folosit numărul de telefon al persoanei programate la vaccinare, ci al instituției respective;• persoana s-a programat singură pe platformă și nu a introdus corect numărul de telefon sau a introdus alt număr de telefon decât cel pe care-l introduce acum la descărcărea adeverinței;• informațiile au fost introduse direct în RENV de către registrator la nivelul centrului de vaccinare și aceste date au fost greșit introduse.Descărcarea Adeverinței electronice de vaccinare nu poate fi făcută dacă vreuna dintre cifre a fost greșită la introducerea celor două șiruri de numere (CNP, respectiv – număr de telefon).Informațiile din platforma de programare se pot verifica/corecta doar de către persoanele autorizate; în cel mai scurt timp se va încerca preluarea acestor date în RENV.

Mai multe