Doi suceveni, afacere unică în România! Fac ceasuri din lemn şi le vând în Dubai şi în SUA
Inventivi! Doi tineri din Suceava, prieteni din copilărie, au demarat o afacere de succes. Ruben Perju şi Iosif Harasemiuc, ambii în vârstă de 27 de ani, confecţionează, din lemn, ceasuri de mână. Ei au ajuns să vândă astfel de ceasuri în Statele Unite ale Americii, Dubai sau Australia.
Povestea brandului Noah a început la sfârşitul anului 2012. Ruben şi Iosif au început cu o investiţie de 30.000 de euro, bani proveniţi din economii şi din împrumuturi, reuşind să producă primul lor ceas în iunie 2015. Cei doi au făcut facultatea la Cluj, dar au început afacerea în oraşul natal, Suceava, din considerente financiare. Aveau deja un mic atelier pentru care nu plăteau chirie, avantaj care le era suficient pentru a începe. Totuşi, în noiembrie 2015, au hotărât să se mute amândoi la Cluj, deoarece ştiau că trebuie să ducă afacerea la un alt nivel.
Lemn adus din Brazilia şi din Madagascar
„Ceasul a fost şi va fi întotdeauna un accesoriu atât functional, cât şi cu valoare estetică. Tot mai mulţi oameni renunţă la bijuteriile şi accesoriile din metale reci şi le aleg pe cele din lemn, mult mai apropiate de natura umană“, explică Ruben.
Lemnul pe care îl folosesc cei doi tineri este adus din toate colţurile lumii: Brazilia, Madagascar, Israel şi Grecia. Pe lângă rezistenţa naturală, lemnul folosit trece printr-un proces complex de stabilizare şi uscare, proces care-i conferă o duritate cu până la 25% mai mare. Datorită acestui proces, lemnul se comportă foarte bine în timp şi, dacă ceasul este utilizat corespunzător, durata de viaţă a unui ceas este mare.Pot face cinci ceasuri pe ziMecanismele quartz introduce de cei de cei doi români în carcasele de lemn sunt elveţiene. În ceea ce priveşte sticla cadranului, aceasta este cristal safir. Chiar dacă, deocamdată, există o gamă unică de ceasuri, configurarea fiecărui model poate însemna zeci de variaţiuni. Până în prezent, ceasurile Noah au fost testate timp de patru ani şi nu prezintă semne de uzură sau de deteriorare majoră. Media comenzilor este de 2,5 ceasuri/zi, iar capacitatea de producţie este de cinci ceasuri pe zi.
Numele Noah provine de la faptul că sucevenii doreau un brand al cărui nume să aibă rezonanţă şi impact din punct de vedere vizual. Numele brandului face referire la personajul biblic Noe. “Clientul are posibilitatea să-şi creeze propriul ceas de la zero, prin a alege mărimea ceasului, esenţa carcasei exterioare, esenţa cadranului, acele, secundarul, modelul de curea, dar si textul sau imaginea pe care doreşte să o gravam pe spatele ceasului şi pe cutie“, detaliază Ruben.
Un ceas, între 900 şi 2.600 de lei
Până în prezent, aproximativ 85% din ceasurile Noah au fost vândute în România, iar 15% în Dubai, Statele Unite ale Americii, Canada, Australia sau Turcia. Preţul ceasurilor din această gamă variază între 900 şi 2.600 de lei, în funcţie de materialele pe care le alege clientul. Ruben şi Iosif sunt mulţumiţi de cum a evoluat afacerea lor în ultimul an şi să atace mult mai puternic pieţele din Europa.
Citeşte articolul complet şi vezi mai multe imagini pe adevarul.ro!