Dom’ primar, vrei să mergem precum cârtiţele?
Ambuteiajele de la orele de vârf şi costurile ridicate de punere în practică a proiectelor de infrastructură au dus la regândirea strategiei Municipalităţii. Primarul Sorin Oprescu a găsit soluţia: traficul auto şi cel pietonal vor fi mutate în subteran. Iată reţeaua de tuneluri a Capitalei!
Vom circula precum cârtiţele, în următorii ani, dacă cele mai fanteziste proiecte ale edilului general Sorin Oprescu vor depăşi stadiul de desene pe hârtie şi vor fi puse în practică. Autostrada suspendată, transformată ulterior în „drum expres”, ar trebui să aibă cel puţin două tuneluri rutiere. Unul, lung de circa 2 km, a fost gândit pentru a subtraversa Parcul Herăstrău, iar al doilea, de câteva sute de metri, realizat sub liniile de calea ferată de la Chitila. Edilii preferă această variantă, chiar dacă e mai scumpă, pentru a evita procedura greoaie de expropriere a terenurilor. Al doilea proiect, care a dat mari bătăi de cap specialiştilor primăriei, este realizarea străpungerii rutiere Ciurel-Autostrada Bucureşti-Piteşti.
Primăria vrea să evite exproprierile
Deşi iniţial se dorea conectarea oraşului cu autostrada printr-un sistem rutier de suprafaţă (şosea şi trei pasaje), acum Sorin Oprescu vrea să sape un tunel, precum cârtiţele, lung de până la 14 km. Drumul subteran va porni din dreptul podului Ciurel, aflat în construcţie în zona Semănătoarea, urmând a se conecta direct cu A1. „Cetăţenii din zonă pot să stea liniştiţi. Am înţeles că se gândeau cu groază că intrăm cu exproprierile după ce trecem cu lucrarea de Şos. Virtuţii. În condiţiile în care cetăţenii nu vor, cred că este mai inţelept să procedăm aşa”, a declarat edilul general, citatd e hotnews.ro. Circulaţia prin subteran ridică, însă, o problemă de disconfort pe care şoferii l-ar putea resimţi la 18 metri sub nivelul solului, pe care Municioalitatea nu vrea să o ignore. „Acolo, şoferii pot face atacuri de panică, nu poţi să mergi cu copiii în maşină 14 km prin tunel. E o problemă medicală”, a spus edilul. Însă primăria nu vra să mute doar maşinile sub pământ, ci şi pietonii.