Dusterul de la Dakar, monstru de 300 de cai
Nu mai puţin de 300 de cai putere «storşi» dintr-un propulsor V6 de 3,5 litri. Nu, nu se cheamă Ferrari sau Mercedes, ci... Dacia Duster!
"Jeep-ul românesc" se luptă, sub sigla Renault, pentru un loc în topul celor mai puternice maşini din lume. Două modele Duster s-au înscris în cursă la ediţia de anul acesta a celebrului Raliu Dakar. Ele fac parte din echipa oficială Renault Argentina şi sunt pilotate de Emiliano Spataro şi Jose Garcia. Dacă primul a abandonat deja competiţia, celălalt Duster se afla zilele trecute pe poziţia 29 în cadrul concursului care se va încheia mâine. Cum s-a pregătit Duster pentru bătălia "greilor" off-road? Timp de şapte luni, cei de la Barattero şi Oreste Berta au lucrat la dezvoltatea prototipului.
Sub capota Dusterului de la Dakar nu se află un diesel de 1,5 litri dCi sau un benzinar de 1,6 litri, ci un V6 pe benzină, de 3,5 litri, care dezvoltă în jur de 300 CP. Adică de trei ori mai puternic decât un propulsor care echipează Dusterul de serie.
Raliul Dakar 2013 se desfăşoară între 5-20 ianuarie pe teritoriul continentului America de Sud. Startul cursei de 8.368 de km a fost dat în Lima, Peru, iar finişul va fi în oraşul Santiago din Chile.
Cursa de la Dakar are o lungime totală de 8.368 km şi trece prin Peru, Argentina şi Chile