«E altă viaţă în autobuzul ăsta!»

16 august 2015 22:25   Național
Ultima actualizare:

Vara e cumplit să circuli în autobuze fără aer condiţionat. Te sufoci de-a dreptul, iar dacă este şi aglomerat îţi vine să cobori la prima. Marioara a mers şase staţii cu 301, unde era o adevărată saună, dar a urcat apoi în 335. Parcă nimerise într-un alt anotimp.

Acelaşi oraş, alte condiţii de transport. Depide doar de noroc dacă circuli civilizat sau te chinui până la destinaţie. Asta a simţit bucureştenaca Marioara Ioan (64 de ani) pe pilea ei. Femeia a plecat de acasă ca să-şi rezolve nişte treburi. Cum nu are maşină, a urcat în autobuzul 301 de la Băneasa şi a coborât la Piaţa Charles de Gaulle, din Capitală. Cele şase staţii pe care le-a parcurs i s-au părut un adevărat chin, pentru că  autobuzul nu era dotat cu sistem de aer condiţionat.

”Este cumplit! Abia poţi respira aici. Nu sunt deloc mulţumită de condiţiile pe care ni le oferă RATB, dar ce să facem”, s-a întrebat retoric Marioara. Reporterii Click! au măsurat temperatura din 301. Erau peste 35 de grade Celsius. O adevărată saună pe roţi. Aşa că nu era de mirare faptul că transpiraţia curgea şiroaie pe călători. Imediat ce a coborât în zona Aviatorilor, Marioara Ioan şi-a continuat călătoria cu autobuzul 335. ”E altă viaţă în autobuzul ăsta. Nu se compară. Tot să circuli cu RATB”, ne-a spus femeia, în timp ce s-a aşezat confortabil pe scaun. De data asta, autobuzul în care a nimerit avea aer condiţionat şi culmea era şi pornit.

Doar 28 de grade Celsius arăta termometrul nostru. RATB are în dotare 1.000 de autobuze şi dintre acestea 513 au climatizare, în restul de 487 doar bătaia vântului te mai răcoreşte. Şoferii au început să pornească aerul condiţionat după scandalul de furt de motorină în care au fost implicaţi mulţi dintre ei. Procurorii spun că zeci de şoferi care conduc autobuzele de transport în comun ale Capitalei sunt suspectaţi că au furat din carburantul primit, iar ca să nu se simtă mergeau încet, nu porneau aerul condiţionat şi nu ieşeau de fiecare dată pe traseu, deşi în acte figurau cursele complete. Complici le-ar fi fost chiar şefii lor. Cu toţii sunt acuzaţi de furt, delapidare şi fals.

La iarnă ne răcorim şi în tramvaie

Bucureştenii ar putea călători cu tramvaie dotate cu aer condiţionat începând din iarnă. RATB a lansat deja un anunţ pentru modernizarea lor, iar ofertele pot fi depuse până în data de 24 august. Termenul limită de finalizare a investiţiei este de cinci luni de la data atribuirii contractului. Echipamentele de climatizare vor fi montate pe acoperişul tramvaielor şi vor avea o funcţie de încălzire pe timpul iernii. Costul se ridică la  810.000 lei fără TVA.

Mai multe