E şantier pe aeroport! Se astupă gropile
Zgomot infernal de picamere, buldozere în acţiune şi o perdea de praf. Suntem pe şantierul deschis zilele trecute pe Henri Coandă, cel mai mare aeroport din ţară. Aici au loc reparaţii de amploare, după scandalul gropilor în care dau avioanele.
”Gropile din pista Aeroportului Otopeni taie roţile avioanelor. Le schimbăm într-un mod halucinant”, a dezvăluit Werner Wollf, directorul Tarom, la sfârşitul lunii trecute.
La cinci zile după declaraţie, un avion de mari dimensiuni, Boeing 747, a dislocat complet o bucată din pista 2 şi a forţat închiderea de urgenţă a acesteia. Mai mulţi piloţi au vorbit apoi despre starea execrabilă a pistelor şi a suprafeţelor de mişcare, care au fost cârpite în nenumărate rânduri. Astfel că de săptămîna trecută au început lucrările în forţă. Se înlocuiesc dalele de beton de pe platforma 1, India, iar pe calea de rulare Oscar se decopertează, iar de vineri se pune asfalt gros de 6 cm.
Pe 1 mai, se va intra cu utilajele şi pe calea de rulare Delta, dar şi pe pista 1, unde se vor reface lateralele în proporţie de 20%. O lună mai târziu, pe 1 iunie, se va reasfalta şi fâşia centrală a pistei 2, care a fost ruptă de avionul israelian pe 30 martie. Aceasta va fi complet funcţională pe 20 iunie, iar până atunci Autoritatea Aeronautică Civilă a impus restricţii de gabarit la aterizare şi la decolare. Totodată, în trimestrul al treilea pista 2 va fi modernizată, inclusiv balizajul axial.
”Pe tot parcursul lucrărilor se va opera pe aeroport fără ca traficul să fie afectat. Zilnic, aterizează şi decolează 400 de aeronave, iar anul acesta ne aşteptăm ca aeroportul să fie tranzitat de peste 14 milioane de pasageri”, a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aerportului „Henri Coandă”.
Unele lucrări vor fi gata la începutul verii, iar altele în noiembrie. Contractul încheiat acum doi ani este în valoare de 6,1 milioane de euro, dar până acum au fost cheltuiţi doar 2,3 milioane de euro, bani duşi pe reparaţii curente, efectuate în perioada 2016-2017. De-a lungul timpului, peste 6 milioane de euro au ajuns în buzunarul patronilor penali Costel Căşuneanu şi Mirel Vlas, care au distrus pistele aeroportului. Lucrările efectuate de firmele lor de construcţii au fost atât de proaste, încât nu au fost recepţionate în ultimii patru ani.