Ei au făcut un pod uriaş, noi nu răzbim un pârâiaş
Diferenţă ca de la Pământ la Lună! China a inaugurat recent cel mai lung pod maritim din lume, o minune a ingineriei, cu o lungime de 55 de kilometri, realizat în nouă ani. La noi, autorităţile locale n-au reuşit să termine, în zece ani, un pasaj peste râul Dâmboviţa.
Ar fi trebuit să fie un proiect grandios de infrastructură, care să facă legătura între sectoarele 3 şi 4, dar a ajuns un monstru de beton şi fier lăsat în paragină. La zece ani de la începerea lucrărilor, străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu a devenit cel mai vechi şantier neterminat din Bucureşti. În 2008 a apărut proiectul care prevedea modernizarea Bulevardului Nicolae Grigorescu şi continuarea acestuia cu o nouă arteră, Splai Dudescu, care să ajungă, peste Râul Dâmboviţa, prin spatele Institutului de Medicină Legală şi a Spitalului Sfântul Ioan, tocmai în Şoseaua Olteniţei.
Până în 2010, reprezentanţii Primăriei Capitalei s-au făcut că lucrează. În acel an, edilul Sorin Oprescu şi-a adus aminte de şantier şi a anunţat că a semnat ordinul oficial de începere a investiţiei. Doctorul anunţa pompos şi un termen pentru finalizare: doi ani. Rezultatul? S-a muncit atât de “bine”, încât am ajuns în octombrie 2018, iar şantierul este abandonat.
Şantierul este abandonat
Pasajul rutier peste Dâmboviţa şi cele două poduri de sub el sunt parţial terminate, dar semafoarele nu există, fiindcă n-au fost alocate fonduri. Câteva barăci abandonate sub pod şi teancurile de borduri lăsate ici-colo amintesc că aici s-a lucrat cândva. ”Finalizarea a fost condiţionată de lucrări neprevăzute în contract: iluminat public, semaforizare, separatoare de sensuri, mutarea unor reţele aparţinând Transelectrica”, declara, astă-vară, actualul primar general, Gabriela Firea.
Reporterii Click! s-au plimbat ieri, prin şantier ca “Vodă prin lobodă”, în timp ce un paznic plictisit stătea sub pod. Nu poţi sta mult pe pasaj pentru că zumzetul care vine de sus, de la reţeaua electrică, îţi face pielea ca de găină. Primăria aruncă pisica în curtea Transelectrica, fiind necesară modificarea reţelei electrice, ca să se poată circula pe pasaj.
Click! spune
Construcția are 55 km și a înghițit 420.000 de tone de oțel. Sunt caracteristicile celui mai mare pod maritim din lume, inaugurat pe 25 octombrie de China. Proiectul e garantat 120 de ani.