Elevii nu vor mai da teză? Ce spune Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației
Elevii nu vor mai da teză? Iată întrebarea care stă pe buzele tuturor părinților și școlarilor în aceste zile în care din ce în ce mai multe unități de învățământ intră în scenariul roșu. Răspunsul vine din partea secretarului de stat în Ministerul Educației, Luminița Barcari, care a declarat că este posibil ca aceasta să fie înlocuită cu o evaluare notată normal sau s-ar putea renunța definitiv la ea în acest an școlar.
Una dintre variantele de lucru privind susținerea tezelor în acest an școlar este înlocuirea tezei tezei cu o evaluare, dar care să nu aibă aceeaşi pondere, ci să fie notată normal, potrivit secretarului de stat în Ministerul Educației Luminița Barcari.
Oficialii Ministerului Educației anunțau încă de săptămâna trecută că tezele ar putea fi eliminate în acest an, lucrându-se la mai multe scenarii.
Luminița Barcari: „Ori dă toată lumea teză, ori nu mai dă nimeni”
Luminiţa Barcari a fost întrebată, luni, într-o conferinţă de presă, dacă a fost luată vreo decizie legată de susţinerea tezelor, ea precizând că sunt două variante: menținerea tezei și înlocuirea acesteia. „Problema se pune acolo unde copiii sunt în scenariul roşu. Noi, într-adevăr, ne-am gândit să organizăm webinare în care să accentuăm pe tipuri de evaluare, adică profesorii să înveţe de la cei mai experimentaţi cum ar putea să evalueze în mediul online. De aceea, varianta este ori să mergem în continuare pe evaluare sumativă, pe teză, prima variantă, iar doi, să înlocuim teza, pentru că nu putem aplica în mod discriminatoriu - ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni”, a spus Barcari.
Ea a afirmat că dacă se va opta pentru cea de-a doua variantă, atunci acea evaluare va fi notată normal, nu va avea o pondere de 25% din medie, așa cum este la teză.
“Deci ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu evaluare sumativă, dar care să fie notată, normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal, 25% din medie. Bineînţeles, există şi varianta eliminării tezei (...). Acesta sunt variantele şi în funcţie de cei care ne vor răspunde sau de modalitatea prin care noi considerăm că ar putea fi făcută evaluarea, vom lua o decizie şi vă spun că nu este o decizie simplă, că până la urmă elevul trebuie să fie evaluat, dar în acelaşi timp trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă”, a adăugat Barcari.