Elevii unui liceu din Capitală vor învăța matematică prin tutoriale video

20 noiembrie 2017 15:02   Național
Ultima actualizare:

Matematica nu e prea iubită de elevii români. Rezultatele lor la școală i-au determinat pe dascălii unui liceu din Capitală să adopte o metodă revoluționară de predare a acestei discipline. În cadrul unui experiment inedit, două clase de elevi din cadrul Liceului Teoretic „Marin Preda” din Sectorul 6 vor încerca să-și îmbunătățească performanțele școlare cu ajutorul unor tutoriale video.

Toată lumea se uită la filmulețe pe internet pentru a afla cum se fac diverse lucruri. Pe youtube poți învăța cum să-ți zugrăvești singur apartamentul, cum să schimbi o yală sau o priză arsă sau chiar să-ți faci singur un preparat culinar complicat. Dar de ce ar fi imposibil să înveți matematică? Tocmai aceasta e întrebarea pe care și-au pus-o profesorii și conducerea Liceului Teoretic Marin Preda din Sectorul 6 al Capitalei, care au demarat un proiect inedit. Pe parcursul a doi ani, elevii din două clase ale liceului vor învăța această disciplină exclusiv cu ajutorul unor tutoriale video.

„Am plecat de la premisa că actualele rezultate sunt dezastruoase. E nevoie să schimbăm ceva, întrucât metoda clasică, pe bază de memorări de formule, nu funcționează. Rezultatele testelor PISA din 2015 la Matematică și Științe situează România sub media europeană și indică un nivel scăzut al competențelor elevilor români de a adapta cunoștințele acumulate la viața reală, lipsa motivației de a studia aceste discipline cât și dezamăgirea față de școală și educație”, ne spune Monica Oprea, profesor în cadrul liceului și diriginte al clasei a X-a înscrisă în proiect.

Așa s-a născut proiectul „Video-learning for education”, care vizează realizarea unui curs de matematică online, alcătuit din 40 de tutoriale video, prin care teoria de la clasă să fie accesată de elevi într-un mod cu totul nou. Elevii unei clase de a IX-a și elevii unei clase de a X-a vor studia în următorii doi ani după această metodă. Scopul proiectului este de a crește performanțele la matematică ale elevilor cu cel puțin 10%. Totodată, inițiatorii speră să îmbunătățească cu 20% gradul de satisfacție față de matematică în cazul elevilor selecționați în acest proiect.

Formarea a opt profesori în utilizarea noilor metode de predare, crearea, dezvoltarea și evaluarea unităților de învățare video-learning, dar și implicarea a cel puțin 100 de elevi din grupul țintă (RO și UK) în realizarea și susținerea de ore de matematică inovative sunt alte obiective ale proiectului derulat de Liceul „Marin Preda”.

Proiectul Video-learning for education este implementat în perioada noiembrie 2017-octombrie 2019 de Liceul „Marin Preda”, în parteneriat cu Asociația EXE – Expertiză pentru o societate bazată pe cunoaștere, Sunderland College din Marea Britanie și European Animation Center din Grecia.

„În cadrul primei etape a proiectului, în perioada 2-4 decembrie 2017, partenerii englezi și greci vor veni la București pentru a stabili împreună care va fi conținutul cursului online și modul de abordare al acestuia”, ne spune Monica Oprea.

Elevii înscriși în acest experiment vor primi tablete, cu ajutorul cărora să asimileze tutorialele video create, iar sălile de clasă vor fi dotate cu table interactive. Cele 40 de tutoriale video vor fi realizate în România de reprezentanții Asociației EXE. Asociația va pune a dispoziția școlii o platformă de e-learning, pe care vor fi urcate cele 40 de tutoriale. Cursul online va fi disponibil publicului larg, de anul viitor, în mod gratuit.

Proiectul depus de Liceul „Marin Preda” e suținut cu fonduri europene, prin intermediul programului Erasmus +, Acțiunea Key 2, program gestionat în România de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).

Mai multe