Facebook este în pericol? Google a lansat o nouă reţea de socializare
Google a încercat de mai multe ori, fără succes, să-şi contureze o prezenţă solidă pe piaţa reţelelor sociale. Google+ reprezintă cea mai ambiţioasă încercare a companiei în această direcţie de la începutul mandatului de director general al lui Larry Page, în luna aprilie.
Page a introdus reţelele sociale printre principalele priorităţi ale Google, operatorul celui mai mare motor de căutare pe internet din lume, a cărui poziţie ca principală poartă de acces către informaţia online este ameninţată de popularitatea tot mai mare a serviciilor ca Facebook şi Twitter.
"În trecut, şi-au permis să facă greşeli cu iniţiativele de socializare. Nu mai au acest lux. Companiile care au succes în zona socială a internetului vor câştiga vizitatorii şi accesările, vor obţine fidelitatea utilizatorilor şi, în final, banii din publicitate care sunt acum atât de importanţi pentru Google", comentează Ray Valdes, analist la Gartner, citat de Mediafax.
Platforma Google+ este disponibilă pentru testare, iar structura este similară cu cea a Facebook, construită în jurul fotografiilor de profil şi fluxurilor de informaţii despre prietenii utilizatorului şi despre subiectele care îl interesează.
Analiştii consideră că va fi dificil pentru oricine să convingă internetul să adere la un nou serviciu de socializare online.
"Va fi o bătălie la deal pentru Google, din cauza efectelor de reţea ale Facebook. Cu cât Facebook atrage mai mulţi utilizatori, cu atât mai greu va fi pentru Google să-i fure", comentează un analist al Hudson Square Research, adăugând însă că popularitatea Google pe căutări online şi e-mail ar putea ajuta compania în zona reţelelor sociale.