Falimentul City Insurance dublează poliţele RCA
Preţurile la RCA au explodat după falimentul City Insurance. În doar câteva zile, multe societăţi de pe piaţă au scumpit poliţele sau chiar le-au dublat, potrivit unei simulări făcute de un şofer bucureştean.
”Varianta cea mai ieftină, de la Grawe, s-a scumpit în doar 24 de ore cu peste 300 de lei. Ieri, o poliţă pe 12 luni costa 1.075 de lei. Astăzi, aceeaşi poliţă este 1.382 de lei. Acelaşi lucru la Omniasig. În 21 septembrie 2020, poliţa RCA costa 796 de lei, iar acum 1.534 de lei”, arată jurnalistul George Ciubotaru, pe pagina sa de Facebook. Acesta are o maşină cu o motorizare de 1998 cmc şi este încadrat în clasa de asigurare B4.
Reporterul Click! a făcut şi el o simulare. De data aceasta, autoturismul are 1300 cmc, iar şoferul este încadrat în clasa de asigurare B8. Înainte cu o zi să-i fie retrasă autorizaţia, City Insurance îi oferea poliţa pe un an cu 344 de lei, Grawe, al doilea din listă ca tarif, 408 lei. Iată că după anunţul falimentului celui mai important jucător de pe piaţa RCA din România asiguratorul Grawe afişează acum un preţ de 646 de lei, fără decontare directă. ”Oare Consiliul Concurenţei doarme? Că de ASF ne-am lămurit. De ce întreb de Consiliul Concurenţei? Pentru că are o experienţă cu marii asigurători. În 2018, nouă companii au fost amendate cu aproape 53 de milioane de euro pentru că între 2012 şi 2016 au manipulat tarifele poliţelor RCA”, se întreabă Ciubotaru.
Percheziţii la sediul City Insurance
Falimentul City Insurance care a provocat scumpiri ale asigurărilor RCA ajunge la Parlament. Ambele Comisii de buget de la Cameră şi Senat vor explicaţii de la şefii ASF, plătiţi cu peste 10.000 de euro lunar. ”Creşterea preţurilor pentru asigurările RCA reprezintă un subiect care ne preocupă şi care va fi abordat cu conducerea ASF la întâlnirea de peste o săptămână. Mă aştept să se confirme ipoteza conform căreia preţul practicat de unele companii pentru acest tip de asigurare nu reflectă costurile avute pentru emiterea poliţelor, şi nici acoperirea riscurilor pe care companiile de asigurare ar trebui să le garanteze”, a declarat Claudiu Mureşan, preşedintele Comisiei de finanţe bănci din Senat, pentru HotNews.ro.
Nu mai puţin de 3 milioane de şoferi au încheiate poliţe de asigurare la City Insurance. Era liderul de piaţă, astfel că nu este deloc uşor pentru stat ca să gestioneze situaţia. Sunt daune multe de plătit, iar reprezentanţii societăţii, dar şi conducerea ASF trebuie să explice cum de s-a ajuns în acest punct critic. Iar la mijloc par a fi multe nereguli cu iz penal, adevărate infracţiuni săvârşite de cei de la City Insurance. ”Astăzi, 23 septembrie, poliţişti din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti - Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice, în baza delegării emise de către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pun în aplicare o ordonanţă de ridicare de înscrisuri. Cercetările sunt efectuate de Secţia de urmărire penală şi criminalistică sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de delapidare, spălare a banilor, fals şi abuz în serviciu şi vizează activitatea unei societăţi de asigurare – reasigurare”, au anunţat reprezentanţii Poliţiei Capitalei.