Femeia lovită de un cablu STB a murit. Dezvăluiri din anchetă:„Conducătorul camionetei a pătruns forțat în zona de avarie”

9 noiembrie 2025 17:44   Național

Femeia care a fost electrocutată joi, 6 noiembrie de un cablu al Societății de Transport București (STB) a murit sâmbătă noapte, la Spitalul ”Sfântul Ioan”. Accidentul înfiorător s-a produs în momentul în care femeia mergea pe marginea străzii, printre vehiculele STB care interveneau după ruperea cablului care asigura circulația tramvaielor. Acesta a fost agățat de o mașină de marfă condusă de un tânăr de 19 ani și i-a secerat picioarele victimei.

Societatea de Transport București a elaborat deja raportul accidentului. În timp ce șoferul considerat vinovat se apără și afirmă că echipa de intervenție a STB nu a oprit circulația și nu a izolat zona intervenției, specialiștii societății de transport spun altceva. 

O avarie la rețeaua STB a declanșat accidentul

-În ziua de 06.11.2025, la ora 10:33, la dispeceratul STB a fost anunțat un incident la rețeaua de contact a tramvaielor de pe Bulevardul Camil Ressu. Conform raportului, echipajul de interventie STB ajuns la fața locului a găsit cablul de oțel care susține firul de contact al tramvaielor rupt prin tracțiune, la distanța de aproximativ 4 metri de la stâlp. A fost identificat autorul accidentului, o macara cu număr de Botoșani care rămăsese în zonă.

-În urma șocului produs prin rupere, cablul a ajuns la sol, pe zona liniei de tramvai. A fost izolat de urgență de membrii unei echipe STB ajunse la fața locului în regim de urgență la fața locului.

-Ulterior, la locul incidentului a ajuns o a doua echipă, cu un utilaj special, un autoturn pentru lucrul la înălțime.

- Reprezentanții STB spun în raport că zona de avarie a fost asigurată de membrii echipei STB de la sol, care „au dirijat și, în anumite, momente, au oprit circulația vehiculelor”.

Ulterior echipele STB au început lucrarea de remediere a avariei respectând procedura standard. A fost solicitată deconectarea tensiunii electrice la rețeaua de contact, iar după verificarea lipsei tensiunii, echipa de intervenție a ridicat cablul de la sol pe platforma de lucru a autoturnului, urmând să îl cupleze cu capătul de cablu rămas la stâlp.

Ce spune ancheta STB despre producerea accidentului

-Când platforma de lucru începuse să acționeze cu muncitorii societății de transport pe ea, conducătorii unui autoturism și a unei camionete „au pătruns forțat în zona de avarie și au trecut printre membrii echipei STB, care s-au ferit pentru a evita să fie acroșați”. Mașina avea număr de Gorj, cu înălțimea de aproximativ 3,8 m și a trecut cu viteză foarte aproape de utilajul STB pe care un muncitor încerca să asigure remedierea defecțiunii.

-Conform raportului citat de agenția Mediafax, vehiculul condus de tânărul de 19 ani a agățat cablul de oțel inox susținut de un membru al echipei de intervenție aflat pe platforma autoturnului. Cablul a fost smuls din mâna angajatului STB și a provocat spargerea carcasei telecomenzii de acționare a platformei de lucru.

-Cablul agățat, ajuns pe carosabil, a fost preluat de roțile din spate ale camionetei care și-a continuat deplasarea, a rămas prins de puntea vehiculului și a accidentat grav o persoană aflată pe carosabil.

Ce spune STB despre măsurile de siguranță luate pentru evitarea unui accident

-Membrii echipei de intervenție purtau echipament de protecție, veste reflectorizante vizibile în trafic, iar autoturnul avea sistemul de semnalizare funcțional — girofar în partea din spate, leduri ale platformei de lucru în funcțiune și vizibile, inclusiv sistemul de avarie cu becurile semnalizatoare funcționale.

-În urma faptului că vehiculul cu numere de Gorj a agățat cablul, a urmat o reacție în lanț care a afectat  firul de contact al tramvaielor, acesta fiind slăbit pe o distanță de aproximativ 200 m și au fost produse defecțiuni importante în toată instalația care asigura circulația acestora.

Mai multe