FOTO Terapia prin râs sau cum poate Bucureştiul să zâmbească din nou

21 iulie 2014 20:34   Național
Ultima actualizare:

Când eram mici, problemele erau ultima noastră grijă! Se pare că neajunsurile devin tot mai multe, iar noi am uitat ce înseamnă să râdem cu adevărat.

Monica Burcea este psihologul care a fondat singurul Centru de Terapie prin Râs din România, ce are ca scop readucerea zâmbetului pe fața locuitorilor Bucureștiului. Un copil râde în medie de 400-500 de ori pe zi, iar un adult doar de 18 ori pe zi. Pesemne că totul pleacă de la societatea care ne cere să fim prea serioși. Monica a demonstrat prin studii că terapia prin râs este una dintre puținele modalități prin care putem relua legătura cu copilul din noi.

“Copilul din tine îți aduce aminte de cum râdeai atunci când erai mic și nu aveai probleme. Schimbarea la 90° are loc după ce copilul intră la școală. Atunci face cunoștință cu primele interdicții și cu regulile.  Atunci învață că pe cât ești mai serios, cu atât ești luat mai bine în seamă. Doar așa ești considerat un om valoros. Seriozitatea este utilă, însă nu trebuie să devină o stare de fapt, oamenii au nevoie și de veselie, de momente de relaxare în viața lor. Nu încetăm să râdem pentru că îmbătrânim, îmbătrânim din cauză că am încetat să râdem”, a povestit Monica.

În acest sens, a apărut Centrul de Terapie prin Râs Mandarin, unde oamenii au parte atât de amuzament, relaxare cât și de metode practice pentru dezvoltare personală. Atelierele de terapie prin râs abordează subiecte precum: istoricul râsului, lucrul cu teama de penibil, eliberarea blocajelor și dezvoltarea spontaneității, umorul în relațiile sociale, elemente și tehnici de auto-control emoțional, toate însoțite de exerciții practice, amuzante.“Din 2012, atelierele se țin săptămânal. Oamenii vin, râd, se distrează, își reîncarcă bateriile și descoperă o altă modalitate de abordare a provocărilor zilnice. Succesul acestui tip de seminar ne-a adus în școli și licee. Am fost la școli de vară și am ținut o muțime de activități la săptânile ALTFEL. Activitățile i-au ajutat pe copii și pe adolescenți să le descopere pe cele care dezvoltă inteligența emoțională, mai puțin luată în calcul  în școlile noastre.  Activitățile desfășurate în școli și licee au avut ca scop cunoașterea propriilor emoții, dezvoltarea încredererii în sine și atitudinea pozitivă față de viață” a mai adăugat psihologul.

Mai multe