Gina Neculiță, Store Manager Jerry’s Pizza: „«Masa Bunătății» este un proiect important pentru noi, pentru că ne-a ajutat să ne simțim utili în perioada pandemiei”
La mijlocul lunii martie, industria HoReCa a fost pusă în situația de a-și suspenda activitatea pe o perioadă nedeterminată, lucru care pentru cei mai mulți antreprenori și angajați din industrie a însemnat o schimbare majoră și o adaptare continuă la noile condiții. Cei mai mulți și-au reinventat activitatea și au trecut exclusiv la serviciile de tip livrare la domiciliu, chiar dacă nu făceau acest lucru și înainte de pandemie. Alte restaurante, care aveau deja acest serviciu în specificul lor, și-au continuat activitatea, însă cu personal restrâns, nevoit să respecte un număr tot mai mare de reguli.
Jerry’s Pizza este un lanț de restaurante pentru care serviciul de livrare la domiciliu nu a însemnat o noutate în această perioadă, însă noile restricții privind pregătirea și livrarea mâncării a afectat profund modul de funcționare a restaurantelor, prin crearea de noi trasee, ture de lucru și dezinfectare constantă a mapelor și genților termoizolante folosite la livrare.
La începutul pandemiei, nici Jerry’s Pizza nu a fost ocolit de nevoia de a trimite o parte din personal în șomaj tehnic, dar un proiect apărut la începutul lunii mai i-a ajutat să aibă resursele necesare pentru a chema de acasă întregul personal care să se implice în transformarea acestuia în realitate.
„Masa Bunătății” este un proiect inițiat de HORA, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, în care Jerry’s Pizza și-a dorit să se implice încă de când a primit propunerea. Iar Philip Morris România a fost prima companie care s-a alăturat proiectului și a contribuit la crearea unui lanț al faptelor bune, pe baza unui mecanism simplu, însă cu rezultate importante.
Proiectul „Masa Bunătății” i-a adus la un loc pe cei care au nevoie de fapte bune și pe cei care le pot face.16 restaurante partenere, care au beneficiat de sprijinul oferit de Philip Morris România în cadrul proiectului, au pregătit și livrat 1.250 de mese calde zilnic către cei care aveau mai mare nevoie: personalul medical care luptă cu virusul în spitale și pe ambulanțe în București, Deva, Brașov și Drobeta-Turnu Severin, dar și persoanele defavorizate din Sectorul 3. În total, au fost livrate 37.500 de mese calde.
Restaurantele partenere sunt membre HORA, iar selecția lor s-a realizat pe baza unor criterii stabilite de organizație pentru a asigura cele mai bune condiții de pregătire și livrare a meselor: Loft, City Grill, Jerry’s Pizza, Trickshot, Kripton Delivery (Drobeta-Turnu Severin), Conacul Archia (Deva), Better Brands (produse Subway), Trattoria Paradis, l’Ladrino, Calif, La Mama, Zexe, Red Angus, Reina Events, Cofetăria Bombo (Brașov), Kané – New Romanian Cuisine.
Odată cu demararea proiectului, echipa de lucru Jerry’s Pizza s-a reîntregit, toți angajații trimiși în șomaj tehnic pe perioadă nedeterminată au fost chemați la lucru și în felul acesta, Jerry’s Pizza și-a reluat integral activitatea chiar și în contextul excepțional al restricțiilor impuse de autorități.
Despre performanța de a gestiona un întreg proiect care presupune livrarea unor mese calde în timpul pandemiei, am stat de vorbă cu Gina Neculiță, Store Manager Jerry’s Pizza, care are o experiență de 22 de ani în companie.
Ce înseamnă această meserie pentru tine?
După 22 de ani de experiență în cadrul Jerry’s Pizza, pot spune că această companie a devenit a doua familie pentru mine. Aici am crescut, mi-am dezvoltat pasiunea pentru bucătărie și am pregătit întotdeauna cu drag produsele din meniul Jerry’s Pizza. În plus, mi-am dat seama că, în timp, am dezvoltat o pasiune atât pentru servirea clienților, cât și pentru lucrul în echipă. Îmi place să servesc clienții și să mă asigur că vor primi produse și servicii de cea mai bună calitate.
Pandemia a venit ca un „duș rece” pentru industria HoReCa. Cum ai simțit această schimbare în viața ta?
A fost ceva brusc, care ne-a afectat imediat activitatea. De la o oră la alta, de la zi la zi, apăreau noi informări, schimbări legislative. În cadrul companiei, schimbam permanent programul, modificam echipele, astfel încât să limităm interacțiunea dintre personalul care lucrează în ture diferite, implementam reguli noi și program nou. Evident, am implementat și măsuri pentru a păstra distanța și interacțiunea minimă între colegi.
Care au fost primele gânduri când ai aflat că locul tău de muncă se închide pe o perioadă nedeterminată și când s-a întâmplat acest lucru?
Pe la mijlocul lunii martie, am aftat că noi, Jerry’s Pizza, vom închide o parte din magazine, că vom restrânge activitatea și vom trimite o parte din echipă în șomaj tehnic. Evident că acest lucru ne-a îngrijorat pe toți, pentru că nu știam ce va urma nici la nivel de organizație, nici în ceea ce îi privește pe colegii din echipa mea.
Ce ai simțit că îți lipsește cel mai mult?
Cel mai mult m-a afectat faptul că nu am mai avut aceeași libertate de mișcare ca înainte și faptul că nu am putut să fim alături de cei dragi mai ales în perioada sărbătorilor de Paști. Chiar dacă eu am continuat să lucrez pe toată perioada pandemiei, drumurile prin oraș s-au limitat la un traseu prestabilit către și dinspre serviciu.
Câți colegi ai în echipă? Câți dintre ei au fost afectați în aceeași măsură?
Înainte de pandemie, lucram cu un efectiv de 34 de angajați. Odată cu intrarea în starea de urgență și scăderea volumului de comenzi, 10 dintre ei au intrat în șomaj tehnic. Din mai însă, odată cu demararea proiectului „Masa Bunătății”, am început să îi rechemăm treptat la muncă pe toți.
Ce înseamnă pentru tine inițiativa „Masa Bunătății”?
Este un proiect important pentru noi, pentru că ne-a ajutat să menținem echipa la lucru și să oferim sprijin celor care aveau mare nevoie de produsele și serviciile noastre. Vă pot spune că întreaga echipă a tratat cu maximă seriozitate și devotament acest proiect care ne-a ajutat să ne simțim utili în perioada pandemiei.
Care a fost primul gând pe care l-ai avut când ai aflat că poți reveni la muncă și datorită acestui proiect?
Eu am continuat să lucrez, dar vă împărtășesc că o parte dintre colegii care au fost în șomaj tehnic erau destul de îngrijorați și mă contactau mereu să afle dacă și când își pot reîncepe activitatea. A fost o bucurie pentru toți revenirea la lucru și la un fel de normalitate, în care am reușit să refacem echipa în formulă completă.
Ce preparate ai pregătit/ce ai făcut concret pentru beneficiarii proiectului „Masa Bunatății”?
Am pregătit cu mult drag pizza și salate, atât eu, cât și colegii mei din echipa de preparare și livrare. Produsele reci de tip salate, sosuri, dressing-uri au fost pregătite și transportate la rece. De asemenea, pizza a fost transportată în mape termoizolante. Gențile și mapele termoizolante erau dezinfectate atât la plecare, la încărcare, cât și la revenirea în restaurant, pentru a ne asigura că prevenim astfel infectarea cu noul virus. O parte dintre mesele pregătite de noi au ajuns la centrul care găzduia persoanele fără adăpost din Sectorul 3. Această implicare ne-a dat o satisfacție foarte mare, pentru că astfel i-am putut ajuta pe cei dezavantajați.
Cum a arătat ziua în care ați revenit la locul de muncă după pauza aceasta de câteva saptămâni/luni?
Colegii mei care au stat o perioadă în șomaj tehnic s-au bucurat foarte tare, pe de o parte, pentru că au revenit la serviciu și au simțit cumva că lucrurile au revenit la normal și, pe de altă parte, pentru că acest lucru însemna și că nu mai întâmpinau probleme din punct de vedere financiar.
Care ar fi principalele lecții învățate din experiența acestei perioade?
Am comunicat foarte mult prin intermediul rețelelor sociale și online, lucru care a facilitat comunicarea la distanță atât de necesară în această perioadă. De asemenea, am învățat să respect și mai multe reguli și să păstrez distanța socială, lucruri care s-au transformat acum în obiceiuri. Și nu în ultimul rând, apreciez mai mult ca oricând libertatea de a ieși și de a putea merge oriunde, chiar și cu respectarea unor reguli, timpul petrecut în natură și mai ales, am învățat să am o mai mare grijă față de familie, colegi și clienți.
Cum arată pentru tine noua realitate?
Sunt mult mai conștientă și mai precaută față de tot ceea ce înseamnă igiena și siguranța personală și a celor din jur. În special acum, când mulți oameni s-au relaxat poate mai mult decât era cazul, trebuie să fiu și mai vigilentă în respectarea regulilor interne de igienă și distanțare și să mă asigur că atât colegii mei, cât și clienții sunt în siguranță și se pot bucura cu încredere de produsele și serviciile Jerry’s Pizza.
Material realizat în parteneriat cu Philip Morris România.