Goana după accesări. Ce face trafic în presa «quality» din România
Tot mai multe ziare îşi canalizează resursele către mediul online. Pentru ca o astfel de afacere să supravieţuiască are nevoie de vizibilitate. Cu cât mai vizibil este site-ul publicaţiei, cu atât mai mulţi bani vin din publicitate.
Pentru a atinge pragurile de vizitatori unici pe lună (unitatea de măsura în spaţiul online) presa de calitate apelează uneori la metodele specifice tabloidului. Şmecheria asta chiar funcţionează.
Plecând de la discursul imaginar pe care jurnalistul Cătălin Tolontan l-a scris pe blogul său, discurs ce a căpătat imediat valoare de adevăr şi a fost preluat de zeci de publicaţii online şi până la interviurile inventate, în care nu se dă niciun nume şi, în unele cazuri, nicio locaţie, Adevărul face o selecţie a unor subiecte vizualizate de mii de oameni.
www.adevarul.ro este site-ul cu cel mai mare flux de ştiri dintre paginile de web ale ziarelor generaliste. Redacţiile din ţară şi redacţia din Bucureşti pompează ştiri la minut pentru a acoperi cât mai bine evenimentele. Ziariştii merg pe teren, adună informaţii, dau telefoane, se mai gudură pe lângă câte un şef de poliţie să afle cine a mai murit şi cine mai trăieşte. Munca asta se transformă în ştiri sau articole ample pe care le citesc câteva sute de oameni. Citeşte mai multe pe adevărul.ro