Honda Civic Type R Concept revine in lumina reflectoarelor
Conceptul care prefigureaza urmatoarea generatie a modelului Honda Civic Type R a debutat in premiera mondiala la inceputul acestei primaveri, insa nu multe s-au schimbat in ultima perioada de timp. Altfel spus, daca scoatem din ecuatie vopseaua albastra a caroseriei si stickerele in doua culori, diferentele dintre noua Honda Civic Type R Concept II si vechea Honda Civic Type R Concept I dispar cu totul din peisaj.
Dupa ce a cucerit publicul celei de-a 84-a editii a evenimentului Geneva Motor Show, conceptul care prefigureaza urmatoarea generatie a modelului Honda Civic Type R a imbracat o noua nuanta exterioara si s-a indreptat catre salonul auto ce se desfasoara zilele acestea la Paris, sperand sa aiba parte de acelasi succes printre devoratorii de hot-hatch-uri.
"Surprizele" puse la cale de oficialii japonezi nu se opresc insa aici, cea de-a doua venire a prototipului cu pricina aducand cateva noutati si din punctul de vedere al detaliilor de ordin tehnic, Honda anuntand cu acest prilej ca versiunea de productie a conceptului Civic Type R va beneficia de un sistem Steer Axis, proiectat special pentru a reduce efectul de "torque steer" intalnit la modelele echipate cu tractiune fata si multi cai putere.
De asemenea, lista cu ingrediente magice va mai include si un modul +R oferit in premiera, ce are misiunea de a recalibra raspunsul motorului si al directiei, respectiv setarea amortizoarelor ajustabile din dotarea suspensiei sport pentru un maxim de performanta pe circuit. Cat despre capitolul propulsie, reamintim ca hot-hatch-ul japonez se va putea lauda din acest punct de vedere cu o unitate VTEC Turbo, de doi litri si peste 280 de cai putere.
O transmisie manuala cu sase rapoarte va fi singura optiune disponibila, producatorul nipon de automobile refuzand astfel sa se alinieze la strategia Volkswagen si sa ofere (si) o cutie automata cu dublu ambreiaj.