Iar ne-aţi minţit! Lucrările la noua magistrală de metrou întârzie
Cine a crezut că lucrările la Magistrala 5 de metrou, Eroilor-Drumul Taberei, avansează, s-a păcălit. Pe şantiere se lucrează la cote de avarie, iar scuturile, care ar fi trebuit să înceapă să sape tunelurile pe 15 septembrie, sunt trase pe dreapta.
Promisiunile autorităţilor nu valorează nici doi bani. Toţi directorii care s-au perindat pe la Metrorex au încercat să liniştească apele şi au avansat termene nerealiste pentru lucrarea de la metroul din Drumul Tabarei. Dacă ar fi să ne uităm în gura lor, iată ce ar ieşi! Galeriile subterane de la Magistrala 5 trebuiau să fie săpate din septembrie 2012.
Nu s-a întâmplat! Au anunţat o altă dată: ianuarie 2013. Evident că au urmat pe rând februarie, aprilie, iunie, iulie, august, 7 septembrie. Ultima dată avansată, chiar de către şeful Metrorex, Aurel Radu, a fost 15 septembrie. Suntem deja pe 17, iar „cârtiţele" metalice Varvara şi Filofteia stau. Ele ar fi trebui să înceapă să sape tunelurile, pornind de la staţia Academia Militară spre Orizont.
„Abia în urmă cu două săptămâni s-a primit o nouă finaţare de la Guvern: 250 de milioane de lei. Constructorii nu au avut timp să pregătească scuturile. Majoritatea muncitorilor sunt în şomaj încă de anul trecut, atunci când au fost oprite lucrările. Probabil că peste o lună vor fi pornite", ne-a precizat Dan Trifu, consultant Metrorex pentru M5.
Lucrările la metroul din Drumul Taberei sunt întârziate cu un an. Nici extinderea Magistralei 4, pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străuleşti, nu are o soartă mai bună. Şi asta din cauza faptului că Executivul a plătit 150 de milioane de lei, bani suficienţi doar pentru staţiile Laminorului şi Lac Străuleşti. A rămas pe dinafară depoul, pentru care nu există finanţare.