Idei de afaceri pentru sezonul estival: Avantajele și capcanele comerțului ambulant pe Litoral
Comerțul ambulant și afacerile sezoniere par să fie o idee tentată pentru mulți dintre români. O demonstrează și forumurile cu mici idei antreprenoriale, pline de întrebări de genul, „ce afacere pot să încep cu 5.000 de euro?”, „cât mă costă să deschid un mic magazin?”, „ce câștig pot avea din vânzare de vată de zahăr?” sau „ce acte îmi trebuie pentru o mașină de înghețată?”. Răspunsurile nu sunt, însă, întotdeauna la îndemână.
Ce alegem și ce șanse de câștig avem?
Una dintre micile afaceri cu mare lipici la clienți, mai ales pe litoral, este vânzarea de porumb fiert. Costurile de achiziție a unui cărucior omologat cu fierbător și care poate obține aprobările de funcționare sunt de 2.200 – 2.300 de lei. Anul trecut, prețul de achiziție în cantități mari a porumbului nefiert a fost de ce mult 50 de bani bucata, pentru a fi mai apoi revândut cu prețuri între trei și cinci lei, la o medie zilnică de 80-100 de știuleți. Un calcul simplu arată că investiția inițială în cărucior poate fi amortizată în cel mult două săptămâni de funcționare, pentru ca mai apoi comerciantul să treacă pe profit până la sfârșitul sezonului.