«Îmi pleacă angajaţii de când s-a taxat bacşişul»

18 mai 2015 22:55   Național
Ultima actualizare:

Impozitarea bacşişului le-a creat mari probleme patronilor de terase, restaurante şi saloane de înfrumuseţare. Măsurile suplimentare de fiscalizare a bacşişului le-au pus unora în pericol afacerile, iar altora le-au dat mari bătăi de cap.

Jocul de-a „alba-neagra” cu taxarea bacşişului angajaţilor i-a scos din sărite pe patroni. După ce au cheltuit bani pentru modificarea caselor de marcat sau pentru cumpărarea de aparate fiscale portabile, managerii sunt acum nevoiţi să renunţe la ele. Servi­ciile de programare a caselor de marcat costă, însă nici un patron nu-şi va recupera banii cheltuiţi. Prevederile privind impozitarea bacşişului rămân valabile până la 1 iunie, urmând ca din ianuarie 2016 statul să introducă un impozit forfetar. Iată ce efecte au avut ezitările ministrului de finanţe, Eugen Teodorovici.

  • Au rămas fără angajaţi. Barmanii, ospătarii, bucătarii, coafezele trăiesc din bacşiş, pentru că salariile sunt mici. Asta o ştie toată lumea, inclusiv cei care au astfel de afaceri. Când s-a anunţat că şi banii lăsaţi de clienţi vor fi impozitaţi, mulţi şi-au dat demisia. „Jumătate din personal mi-a plecat. Am rămas fără angajaţi. Ca să-i menţin şi pe ăia care au rămas a trebuit să le promit că le dau tot bacşişul şi că voi achita eu impozitul de 16% către stat. Am nevoie de opt oameni, pe care-i angajez şi mâine dacă-i găsesc”, ne-a spus, supărat, patronul unui restaurant din cartierul bucureştean Drumul Taberei.
  • Au spus „nu” bacşişului. Unii dintre patroni şi-au convins angajaţii să renunţe la „atenţiile” clienţilor, pentru a scăpa de procedurile complicate de declarare a lor. “Am afişat în centrele noastre că nu primim bacşiş. Pe partea de livrare, am instruit curierii să fiscalizeze bacşişul primit de la clienţi. Din 8 mai până acum nu am fost solicitaţi de vreun client să eliberăm bon fiscal pentru bacşiş”, ne spune managerul unui lanţ de pizzerii cu livrare la domiciliu din Bucureşti.
  • Stres maxim.Modificările aduse caselor de marcat au constat în schimbări de soft operate de firma cu care avem contract. Nu am investit o sumă colosală, dar stresul şi bătaia de cap pe care le-am trăit în această perioadă sunt imposibil de cuantificat”, ne-a spus patronul unui restaurant din sectorul 3 al Capitalei.
Mai multe