În luna mai, trenul va ajunge la Otopeni
Calea ferată până la Otopeni trebuie să fie gata în luna mai. Aceasta este cerinţa ministrului Transporturilor, Lucian Bode, care a vizitat zilele trecute şantierul de la Aeroportul ”Henri Coandă”. Trenul Gara de Nord-Otopeni este necesar în primul rând pentru că Bucureştiul este gazda Euro 2020, în iunie.
Constructorul are toate condiţiile ca la finele lunii mai calea ferată spre aeroport să fie gata, a spus Lucian Bode pe şantierul de la Otopeni, unde lucrează gălăţenii de la Arcada Company. ”Trenul va circula de la aeroport la Gara de Nord, chiar dacă vor mai fi de făcut unele finisaje la staţii. În acest moment, constructorul are toate condiţiile ca la sfârşitul lunii mai trenul să circule. Altfel, avem o mare problemă, că ne facem de râs. Şi nu vreau să ne facem de râs”, a spus demnitarul. În iunie începe Euro 2020, iar Capitala va găzdui patru meciuri de fotbal. Astfel că e necesar ca suporterii străini să circule în condiţii civilizate. De fapt, metroul de aeroport a fost o condiţie impusă de UEFA, atunci când România a fost aleasă organizator.
De asemenea, ministrul a ţinut să-i liniştescă pe cei care locuiesc sau au afaceri pe porţiunea pe unde va trece trenul. ”Situaţia este sub control şi nimeni nu va păţi nimic: nici patinoarul lui Ion Ţiriac nu va fi afectat şi nici proprietăţile din vecinătate. Am avut o discuţie telefonică cu Ţiriac, care a vrut să se asigure că, Doamne fereşte!, nu se va întâmpla ceva în zona patinoarului său. Dânsul m-a sunat. Era îngrijorat că acolo se lucrează cu utilaje şi vin tot timpul copii. Pilonii de susţinere a căii ferate sunt la 22 de metri distanţă de patinoarul lui Ion Ţiriac”, a precizat Lucian Bode.
La rândul lui, Spiru Mantu, patronul Arcada Company, a subliniat faptul că de la linia ferată şi până la casa prin curtea căreia va trece trenul vor fi aproximativ 15 metri, garniturile vor fi supersilenţioase, aşa că proprietara nu va fi deranjată. ”Toate instalaţiile vor fi pe pod, nu aveam nevoie de o distanţă de 20 de metri, iar după terminarea lucrărilor doamna îşi va putea utiliza curtea, chiar şi suprafaţa de sub piloni.
În plus, pe tot traseul căii ferate suspendate vor fi instalate panouri fonoabsorbante de ultimă generaţie”, a explicat Mantu. Roxana Mărişoiu se întreabă însă disperată cine ar putea să trăiască sub un pod cu trenul deasupra şi speră ca justiţia să-i dea în continuare dreptate. Ea a reuşit să blocheze până acum lucrările în zona ei de proprietate, dar autorităţile nu se lasă şi au anunţat că vor face recurs la decizia din 23 decembrie a Curţii de Apel Bucureşti prin care s-a menţinut suspendarea lucrărilor pe tronsonul din mijloc al conexiunii feroviare. Lucrările la calea ferată de la Otopeni au început pe 9 septembrie 2019 şi costă 398,16 milioane de lei, fără TVA. Coridorul se întinde pe 2,95 km şi urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni. Ar trebui să străbată pe piloni strada Drumul Gării Odăi, la o înălţime de 7,5 metri, să supratraverseze DN1 şi să intre în aeroport în zona terminalului ”Plecări”.
Trenul va trece pe la geamul femeii
”Curtea mea măsoară 311 mp, iar CFR vrea să mă exproprieze cu 126 mp. Mă obligă să stau cu trenul în curte, sub un pod, care va trece la doar 6 metri de geamul dormitorului. Fluxul va fi de 24 de ore din 24. Vă daţi seama ce zgomot, ce trepidaţii vor fi. Casa o să cadă. Le-am oferit-o autorităţilor, în şedinţa publică, drept donaţie, dar nimeni nu a vrut-o. Nicăieri în România nu s-a întâmplat ca statul să-ţi bage trenul în casă. Este o aberaţie! Nu voi avea unde să mai locuiesc, vor face din mine un om al străzii. Am investit tot ce am avut în această locuinţă, pe care am cumpărat-o acum trei ani. Nu caut bani, îmi caut dreptatea. Nu se poate sta aici”, ne-a declarat Roxana Mărişoiu (41 de ani).