În sfârşit se circulă pe Pasajul Pipera!
Pasajul Pipera din Bucureşti a fost deschis ieri la prânz circulaţiei, după mai multe amânări ale termenului pentru finalizarea lucrărilor. Anunţul inaugurării a fost făcut de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, chiar în mijlocul pasajului, după o vizită care se spusese că va fi pentru verificarea lucrărilor.
A venit să vadă care mai e stadiul lucrărilor, dar imediat ce a fost asigurat că totul e finalizat şi că se poate circula în siguranţă, Oprescu a anunţat deschiderea traficului rutier pe pasaj, fără tăiere de panglici.
"M-aţi văzut vreodată pe mine cu panglici? Uite nu vreau, nu vreau panglici! Toate lumea scoate panglici pe gură!", a spus edilul-şef. Balizele care restricţionau circulaţia maşinilor pe pasaj şi pe bretelele acestuia au fost ridicate după câteva minute de la plecarea primarului Capitalei, astfel că şoferii s-au aliniat în spatele balizelor pentru a trece primii pe pasaj.
22 iunie 2011- Muncitorii lucrau la ridicarea pilonilor
Lucrările nu au fost însă finalizate în totalitate în zonă şi mai e de lucru la unele trotuare şi sub pasaj.
29 octombrie 2011- Pasajul nu era asfaltat, trotuarele nu erau gata şi lipseau gardurile de protecţie
Mai mult, primarul a anunţat că în perioada următoare vor fi realizate şi teste de zgomot în apartamentele din blocurile de lângă pasaj, dar şi 200 de locuri de parcare sub el.
20 martie 2012- Podul era gata, însă, autorităţile nu au vrut să-l deschidă
Pasajul Pipera supratraversează intersecţia Căii Floreasca cu strada Avionului şi pe cea dintre Bd. Barbu Văcărescu şi str. Av. Alexandru Şerbănescu.
Lungimea totală e de 740 de metri, are câte două benzi pe sens, mărginite de trotuare, de câte un metru lăţime. Pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de circa 40.000 de maşini, însă, beneficiile lui se vor amplifica odată cu finalizarea lucrărilor la Autostrada 3, care se va lega de reţeaua de străzi din Bucureşti în zona Petricani - strada Fabrica de Glucoză.
Deschiderea lucrării, amânată de cinci ori
Lucrările la pasaj au început în luna octombrie 2010 şi ar fi trebuit să se termine un an mai târziu. De atunci însă au mai fost avansate cinci termene pentru finalizarea lucrărilor: octombrie 2011, decembrie 2011, ianuarie 2012, februarie 2012 şi aprilie 2012.
Potrivit lui Oprescu, întârzierile au fost cauzate de mutarea cablurilor de electricitate ale Enel, precum şi de iarna grea.