Inaugurarea podului de la Brăila se amână. Care este cauza

22 iunie 2023 17:46   Național

Aşteptat ca „pâinea caldă” de locuitorii de lângă Dunăre, podul de la Brăila pe care toată lumea îl consideră o minune a construcţiilor, va fi inaugurat cu întârziere. Iniţial, podul trebuia inaugurat cu pompă la 27 iunie, însă totul se va amâna până luna viitoare, informează adevarul.ro.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este cel care a anunţat acest lucru: „O să merg şi vineri la Brăila. La începutul lunii iulie va fi inaugurat, dar mai multe date exacte vă pot da când merg acolo. Voi fi acolo. În acest an şi jumătate, cred că este a şaptea oară când merg la Brăila”, a declarat Sorin Grindeanu, la Digi 24.

Cel mai probabil, „pe surse”, inaugurarea va avea loc la 6 iulie, atunci când va putea participa şi preşedintele României, Klaus Iohannis.

Interesant e că în prima fază, pe uriaşul pod de peste Dunăre se va circula doar în timpul zilei, urmând ca accesul să fie interzis pe timpul nopţii.

Se va circula pe el doar ziua

„Eu am luat decizia şi voi vedea vineri dacă e o decizie corectă ca acest pod să fie dat în circulaţie, chiar dacă va trebui să se treacă vreo două luni prin procedura demontării, să poată fi dat în circulaţie cumva alternativ. Spre exemplu, de la 6 dimineaţa la 8-9-10 seara să se poată circula, iar pe parcursul nopţii să închidem circulaţia, ca să nu se pună în pericol siguranţa călătorilor să se poată demonta aceste schele. Cred că e varianta corectă, decât să mai stăm două luni să se demonteze schelele. E perioada estivală, sunt mulţi oameni care vor folosi acest pod şi cred că e o variantă logică”, a explicat ministrul Grindeanu la acelaşi post de televiziune.

Podul suspendat construit peste Dunăre este cea mai înaltă şi cea mai scumpă construcţie efectuată vreodată în România. El scurtează drumul dintre Brăila şi Tulcea cu peste 100 de kilometri şi, trecând peste extraordinara construcţie, este, deci, şi foarte util.

Datele tehnice scot la iveală nişte cifre uluitoare: s-au folosit aproximativ 81.000 km de fir de oţel, fiecare cablu având 60 cm în diametru.

Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.

Valoarea contractului e de 2,375 miliarde de lei. Podul are o lungime de aproape doi kilometri.

Mai multe