Încep lucrările la parcarea supraterană din Pantelimon. Uite cum va arăta construcția
O parcare cu 500 de locuri, construită în 12 luni cu un cost de 21 milioane de euro. Este construcția care se va ridica în imensa groapă săpată acum șapte ani la ieșirea din București de la capătul cartierului Pantelimon. Primarul Capitalei, Gabriela Firea a anunțat că lucrările vor începe imediat, toate avizele fiind date.
”După aproape 7 ani de când trebuia construită această parcare de tip park&ride, am făcut, împreună cu specialiştii Primăriei Capitalei şi ai constructorului, toate demersurile astfel încât acest proiect, atât de important pentru descongestionarea traficului în Bucureşti, să fie deblocat! Am semnat contractul de execuţie, au fost obţinute toate avizele, inclusiv autorizaţia de construire şi s-a emis ordinul de începere a lucrărilor”, a declarat Gabriela Firea. Cobstrucția nu va fid oar o parcare supraterană, la parter va fi realizată o buclă de întoarcere pentru tramvaie, peroane, o sală asteptare, o zonă de restaurante, o zonă pentru staționarea curselor de tip maxi taxi și un pasaj pietonal care va înlocui trecerile de pietoni.
Proiectul a început în anul 2011 și făcea parte dintr-o investiție mai amplă care a inclus refacerea liniei de tramvai și a intersecțiilor din zona Iancului-Pantelimon. Parcarea urma să fie subterană cu două niveluri subterane, iar lucrările ar fi trebuit să fie demarate în anul 2012. Potrivit Primăriei Capitalei, în urma studiilor de teren efectuate la faza de proiectare, s-a constatat că din cauza pânzei freatice care depășea cota fundațiilor este necesară schimbarea solutiei tehnice de proiectare a parcării. Astfel, s-a ajuns la modificarea proiectului și s-a stabilit construirea unei parcari supraterane. Linia de tramvai a fost reabilitată, la fel intersecțiile dar la capătul cartierului Pantelimon, la intersecția cu Șos. Vergului a rămas o imensă groapă.
De ce este nevoie de o astfel de parcare la intrarea în București din Pantelimon?"Parcările de acest tip contribuie în mod eficient la fluidizarea traficului, întrucât le oferă nerezidenţilor care vin în Bucureşti zilnic, la muncă sau la studii, o alternativă avantajoasă la tranzitarea oraşului cu autoturismul propriu, respectiv posibilitatea să parcheze în spaţii special amenajate de unde au acces direct la transportul în comun”a explicat edilul-șef al Capitalei. Parcarea de la intersecţia Pantelimon-Vergului va fi realizată de Asocierea ”Tehnologică Radion, TIAB şi VIA Proiect”.
Unde a fost construit primul park and ride din București
Nu este prima investiție park and ride. Este a doua construcție de tip parkand ride. Prima a fost construită deasupra staţiei și depoului de metrou Străuleşti și face parte din terminalul Multimodal Străuleşti, deocamdată singurul de acest gen din Bucureşti. Este situat în zona de Nord-Vest a Bucureştiului, în vecinatatea lacului Străuleşti. Construcția are o suprafata de 38.869 mp, trei etaje, un parcaj pentru 650 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban. De asemenea, potrivit reprezentanţilor companiei de transport public feroviar, terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran şi va avea acces direct către staţia de metrou Străuleşti prin intermediul unei galerii subterane