Incredibil! Blocată între bariere, era să fie spulberată de tren

15 februarie 2018 16:07   Național
Ultima actualizare:

A văzut moartea cu ochii! O șoferiță a rămas blocată cu mașina pe calea ferată, chiar între bariere. Norocul ei a fost că autoturismul este model mic și a reușit să se lipească de cumpănă, pentru ca trenul să nu o spulbere.

O clipă de neatenție o putea costa viața. Zilele trecute, în jurul orei 19.00, la bariera de pe Șos. Petricani, care desparte Capitala de Ilfov, a avut loc o scenă care i-a înspăimatat pe cei aflați în zonă.

O șoferiță s-a grăbit să treacă înainte să coboare cumpenele, însă n-a mai avut timp și a rămas blocată pe calea ferată.

Nu există nici un spațiu între ele, astfel că odată lăsate te simți prins ca într-o capcană. Speriată, femeia s-a lipit cât a putut de barieră și a așteptat cu sufletul la gură în mașină momentul când vine trenul.

După câteva minute, mastodontul a trecut în viteză la doar câțiva centimetri de ea. Norocul a făcut ca autoturismul să fie unul de casă mică, un Hyundai Getz.

Șoferița este vinovată

Dar cum de a fost posibil așa ceva? Reprezentanții CFR Infrastructură dau vina pe graba femeii și a faptului că a ignorat avertizarea că barierele vor începe să coboare.

”Trecerea la nivel se află pe linia CF 800 București - Constanța, între stațiile Băneasa și Pantelimon este dotată cu instalație de semnalizare automată a apropierii trenurilor cu patru semibariere. Conducătorul auto a forţat trecerea, nerespectând atât semnalizarea optică şi acustică, dată de lumina intermitentă roșie și de dispozitivele de avertizare sonoră, cât şi poziţia în mişcare a barierelor”, spun autoritățile, care explică și cum funcționează bariera.

Bariera cade în 8-12 secunde

- La intrarea trenului pe distanța de avertizare se declanșează semnalizarea optică și acustică prin dispozitivele cu lumină intermitentă roșie și dispozitivele de avertizare sonoră;

- semibarierele care închid sensul normal de circulație a vehiculelor rutiere încep să coboare după circa 8-12 secunde de la declanșarea semnalizării optice și acustice și ajung în poziție orizontală după circa 8-12 secunde;

- semibarierele care închid sensul contrar de circulație a vehiculelor rutiere încep să coboare după aproximativ 8-12 secunde de la momentul în care semibarierele care închid sensul normal de circulație au ajuns în poziție orizontală și ajung în poziție orizontală după circa 8-12 secunde;

- după ce toate semibarierele au ajuns în poziție orizontală, încetează semnalizarea acustică;

- dacă distanța de avertizare este ocupată de către un alt tren în timpul manevrării semibarierelor din poziția orizontală în poziția verticală, înainte ca acestea să ajungă în poziția verticală, semibarierele încep să coboare imediat în poziția orizontală, semnalizarea optică cu lumină roșie alternativ intermitentă de interzicere a circulației rutiere fiind activă în tot acest timp;

- după ce trenul a eliberat trecerea la nivel, dacă nu este nici un alt tren pe distanța de avertizare, semibariere încep să se ridice, iar după ce acestea au ajuns în poziție verticală, încetează și semnalizarea optică de interzicere a circulației rutiere;

- Pentru evitarea riscului de a rămâne blocați în pasaj, între semibarierele coborâte în poziție orizontală, la traversarea pasajului conducătorii vehiculelor rutiere trebuie să respecte indicația de interzicere a circulației rutiere dată de semnalizarea optică cu lumină roşie alternativ intermitentă;

- În situația în care apar blocaje în traficul rutier în zona pasajului cu calea ferată, conducătorii auto trebuie să acționeze similar prevederilor din Regulamentul Codului Rutier care stabilește că „Pătrunderea unui vehicul într-o intersecție este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecției” și să aștepte eliberarea pasajului de cale ferată înainte de a se angaja în traversare, chiar dacă semnalizarea optică cu lumină albă intermitentă permite circulația rutieră.

De ce bariera nu nu mai este păzită

Timp de o lună, câte un angajat al CFR a păzit pe rând barieta, tocmai pentru a se evita astfel de evenimente. Acesta anunța prin stație, mecanicul de locomotivă oprea, iar bariera se ridica pentru moment.

S-a renunțat ca impegații de mișcare să se ocupe de traficul de la Petricani, pe motiv că ”modul de funcţionare al instalației de semnalizare automată este controlat şi urmărit de la postul de comandă al stației de cale ferată Pantelimon, iar în situaţia semnalării unui dranjament, personalul feroviar se deplasează imediat la faţa locului pentru intervenţie şi remediere”.

Mai multe