Ion Ţiriac s-a supărat pe trenul către aeroport

14 ianuarie 2019 20:06   Național
Ultima actualizare:

Ion Ţiriac tună şi fulgeră! Nu vrea ca trenul care e programat să meargă la Aeroportul Otopeni să treacă pe terenul său. Acesta are un lot, fix la doi kilometri, în linie dreaptă, de Henri Coandă, pe care zice că vrea să construiască o universitate. Tot acolo are şi un patinoar, iar zgomotul de fond l-ar deranja.

Bucureştiul este singura capitală din Europa care nu are legătură directă până la aeroport. Dar cei de la Ministerul Transporturilor şi-au luat angajamentul să prelungească linia ferată în perioada următoare, când organizăm Euro 2020. 

S-a tot discutat despre traseul pe care va circula, s-au analizat cinci variante, iar la finalul anului trecut a fost aleasă, împreună cu cei de la Comisia Europeană, ca finală cea care trece prin spatele străzii Drumului Gării Odăii, iar apoi supratraversează DN1 şi coboară în curtea aeroportului. S-a considerat a fi cea mai fezabilă din punct de vedere tehnico-economic. Mai exact, din calea ferată deja existentă, care duce de la Gara de Nord spre Mogoşoaia-Baloteşti, la kilometrul 16 se prelungeşte adiacent Drumului Gării Odăii încă o şină, pe o porţiune de 1,3 km. Fix pe unde Liviu Negoiţă are parcul acvatic, iar Ion Ţiriac deţine o parcelă mare de teren. Fostul tenismen a construit aici, în 2016, prin fundaţia sa, un patinoar de nivel olimpic şi are în plan să ridice şi o universitate. Dar zgomotul pe care l-ar produce trenul îl deranjează, astfel că a ameninţat că va renunţa la tot.  

“Proximitatea actualului traseu va face imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în condiţii optime... Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică”, a transmis Ion Ţiriac printr-un comunicat de presă intitulat “Decizia iresponsabilă a Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes public ale Fundaţiei «Ion Ţiriac»”.

Ameninţările vin după ce în martie 2018, primarul oraşului Otopeni, Gheorghe Constantin Silviu, care este un susţinător al magnatului, a blocat o altă variantă a proiectului de infrastructură şi a refuzat să dea autorizaţie de construcţie pe motiv că se blochează circulaţia pe DN1.

Ideea era atunci ca trenul să treacă tot pe terenul lui Ţiriac, dar intrarea în aeroport să se facă prin subtraversarea şoselei. Cu toate piedicile puse,  autorităţile se pare că nu doresc să dea înapoi de la proiectul de infrastructură. Studiul de fezabilitate a fost gata în noiembrie, acum au început exproprierile, iar emiterea deciziilor de expropriere pentru accesul la teren este prognozată pentru aprilie. Lucrarea ar costa în jur de 95 de milioane €.

Mai multe