”Lăsați voi ce intrați aici orice speranță”
Doi kilometri, 168 de gropi. Fără trotuare, cu asfaltul plin de cratere, cu gunoaie care râd în soare la fiecare pas. Nu este un drum de periferie, este strada Fabrica de Glucoză, intrarea în București de pe A3, autostrada care leagă cel mai mare oraș al țării de Ploiești.
În timp ce constructorii avansează văzând cu ochii cu drumul de viteză, intrarea în București este un coșmar rutier. ”Lăsați voi ce intrați aici, orice speranță”ar trebui să scrie la intersecția dintre Fabrica de Glucoză și Șoseaua Petricani. Dacă Infernul lui Dante ar fi avut o intrare, atunci Fabrica de Glucoză ar fi fost aceasta. Primăria Capitalei se chinuie de trei anis ă o rebiliteze. Doi primari, Sorin Oprescu și Gabriela Firea au fixat drept prioritate a mandatului lor această arteră de doar doi km, dar degeaba, nu s-a întâmplat nimic bun. Ba specialiștii nu se înțelegeau cum să o lărgească (cu scuar pe mijloc sau nu), ba nu existau bani de exproprieri sau numărul de locuri de parcare era insuficient. Acum patru luni părea să fi ieșit soarele și pentru Fabrica de Glucoză, și șoferii care-și rup periodic mașina aici. Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a semnat pe 22 iunie, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Șoselei Fabrica de Glucoză. Executantul acestui obiectiv de investiții este Asocierea Straco Grup SRL- SC Tracon SRL(lider de asociere)- SC Primacons Group SRL.
Conform contractului semnat de Firea, lucrările presupun largirea Șoselei Fabrica de Glucoză între Calea Floreasca și Șoseaua Petricani, de la o bandă pe sens la câte 2 benzi pe fiecare sens și reconfigurarea intersecției cu str. Barbu Vacarescu, pentru îmbunătațirea condițiilor de circulație la intrarea în București de pe autostrada A3.
Concret, operațiunile care vor fi executate în cadrul acestui contract sunt: largirea la 4 benzi a 1,8 km de strada, cate 2 benzi pe sens de cate 3,5m, realizarea trotuarelor cu o latime de 4,5m; reconfigurarea intersecțiilor pe care șoseaua Fabrica de Glucoză le traversează și racordarea la viitoarea intersecție cu sens giratoriu a autostrăzii A3, Bucuresti-Ploiesti-Brasov. În sarcina constructorului intră și asigurarea scurgerii apelor pluviale prin realizarea unei canalizări pluvial, reamenajarea spațiilor verzi, modernizarea iluminatului stradal.
Durata de execuție este de 18 luni de la data emiterea ordinului de începere a lucrărilor iar valoarea contractului este de 48.228.719.48 lei. Din păcate, în patru luni nu s-a mișcat un fir de praf de pe acest calvar rutier, unde dacă mașinile ar avea viață s-ar tăvăli de durere.”Încă se lucrează la proiectarea lucrării. Anul ăsta nu cred că se face nimic”ne-au declarat surse din cadrul Primăriei Capitalei sub protecția anonimatului. Așa că șoferi, o să vă doară încă mult timp sufletul de ce lasă în urmă mașinile voastre pe Fabrica de Glucoză