Magiunul a dat Lidl pe mâna poliţiei
Lanţul comercial Lidl are mari probleme din cauza unui simplu magiun de prune. Parchetul Prahova a dispus începerea urmăririi penale împotriva reprezentanţilor investitorului german în România, după ce a scos la vânzare un produs sub denumirea „magiun de prune”.
Producătorul „magiunului de prune Topoloveni", singurul produs tradiţional românesc protejat la nivel european, s-a adresat justiţiei, acuzând Lidl România de concurenţă neloială şi uz de fals.
„Reţeaua de magazine Lidl a scos pe piaţa românească, în perioada 2011-2012, o pastă de prune tartinabilă cu eticheta de "magiun de prune" la un preţ de trei ori mai mic decât cel al produsului Sonimpex Serv Com. Toată lumea s-a gândit să câştige un ban necinstit, căpuşând un produs românesc de cea mai bună calitate. Autorităţile sanitar-veterinare au sesizat că produsul era făcut în Polonia din piure de prune aduse din Serbia", ne-a declarat Bibiana Stanciulov, patronul companiei producătoare a magiunului de Topoloveni.
Direcţia pentru Agricultură Prahova şi Protecţia Consumatorilor Prahova au decis ca din iunie, produsul marca proprie Lidl să fie interzis de la comercializare şi au aplicat retailerului german o amendă în valoare de 5.000 de lei. Reprezentanţii Lidl nu au oprit produsul de la comercializare şi au contestat în instanţă decizia.
La 10 septembrie, Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova a anunţat începerea urmăririi penale împotriva Lidl Discount România. Reprezentanţii Lidl spun însă: „compania noastră nu a recepţionat oficial nici o adresă din partea Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova".