«Mai bine facem drumul mai lung decât să fie lat»

1 noiembrie 2013 17:28   Național
Ultima actualizare:

Drum făcut cu fonduri europene, dar cu idei româneşti. Un stâlp în mijlocul străzii. Gropi care decât să fie astupate mai bine sunt marcate cu vopsea. Autostrada fără nici un folos. Toate aceste exemple sunt, cu siguranţă, unicate la nivel mondial. Click! vă prezintă topul celor mai ţicnite „realizări".

Asfaltarea unui drum de şase kilometri din localitatea Badon, comuna Hereclean, judeţul Sălaj stârneşte nemulţumiri în rândul conducătorilor auto care trec prin zonă. Motivul? Drumul este mult prea îngust şi nu permite ca două autoturisme să circule simultan.

"Ezistă o esplicaţie", ar zice celebrul personaj Garcea. Edilul comunei Hereclean, Dobrai Francisc, spune că lăţimea ideală a unui drum este de şase metri, însă s-a ales această variantă, de maximum patru metri, pentru a mulţumi locuitorii din fiecare sat. "Am preferat să asfaltăm mai mulţi kilometri de drum, din mai multe localităţi din comuna noastră şi să-l facem mai îngust. Dacă îl făceam mai lat, de şase metri, nu asfaltam în total 27 de kilometri, ci maximum opt kilometri", a explicat Dobrai Francis.

Autostrada spre nicăieri

Tronsonul Lugoj - Făget din autostrada Lugoj - Deva va fi inaugurat în curând, dar nu se va putea circula pe el, pentru că nu există drumul care să-l lege de autostrada Timişoara-Lugoj. La Sanoviţa nu e făcut un racord la DJ609A şi nici nu sunt prevăzute lucrări de acest gen. "Este vorba de o porţiune de 10,5 kilometri care a avut numai probleme. Ba, s-a surpat drumul, ba constructorul n-a mai lucrat", a explicat ministrul Dan Şova în urmă cu o lună.

Autostrada cu ieşire în câmp

Ce-a fost mai întâi: stâlpul sau asfaltul?

Situaţie de „cascadorii râsului", la Craiova. Şoferii care au circulat, zilele acestea, pe proaspăta centură a oraşului s-au trezit cu un stâlp de electricitate fix în mijlocul drumului. Stâlpul se afla iniţial pe câmp şi ar fi trebuit mutat înainte de începerea lucrărilor de extindere a şoselei. Constructorul a decis însă să asfalteze în jurul lui, pentru că cei de la Compania Naţională de Drumuri nu ar fi plătit şi pentru mutarea stâlpului. Acum, se vor plăti alţi bani în plus pentru ca stâlpul să fie tăiat, iar asfaltul din jurul lui să fie decopertat, scrie rtv.net.

Centura Craiovei,o cursă cu obstacole

Intersecţia care duce în clădire

În Arad a fost amenajată o intersecţie cu marcaje făcute ca la carte şi borduri exemplare. Până aici, nici o problemă, însă intersecţia este între o stradă şi o... clădire, iar trecerea de pietoni este trasată la baza zidurilor. Nimeni nu a înţeles rostul intersecţiei, iar cârcotaşii au spus că aceasta ar putea aduce României un loc ruşinos în Cartea Recordurilor, la rubrica „Aşa, nu!". Primarul Gheorghe Falcă a venit cu o explicaţie halucinantă. Clădirea va fi demolată pentru a se construi un centru comercial, iar constructorii au vrut să facă intersecţia şi trecerea de pietoni din timp.

Imagine reală din Arad

Fie groapa cât de mică, o vezi bine de-i vopsită

Drumarii din judeţul Galaţi au găsit soluţia perfectă pentru ca şoferii să nu-şi mai strice maşinile în gropile imense din asfalt. Acum, ei le pot ocoli cu uşurinţă. Angajaţii CNADNR le-au marcat! Au trecut cu un utilaj pe mijlocul drumului şi nu au ratat absolut nimic. Inclusiv gropile din asfalt, pline cu apă, au fost vopsite în alb. Surse din cadrul CNADNR au spus că respectivele marcaje erau absolut necesare, având în vedere că o asemenea lucrare nu s-a mai executat pe DN 26 din anul 2010.

Gropile trasate din Galaţi, unice în lume

Mai multe