Mâncăm pe rupte după scăderea TVA la alimente
Ieftinirea mâncării, ca urmare a reducerii TVA de la 1 iunie, a dus la creșterea consumului la produsele alimentare, arată un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen.
Conform documentului, prețul mâncării a scăzut în medie cu 11%, măsură care a sporit veniturile magazinelor cu circa 17%, comparativ cu luna iunie a anului trecut.
Studiul arată că românii au cumpărat în iunie 2015 cu 25% mai multă cafea decât în iunie 2014, în special datorită ieftinirii sortimentelor cu până la 15%. Consum crescut au înregistrat și produsele din carne, brânzeturile și băuturile fără alcool, toate aflate pe lista alimentelor cu TVA 9%.
Cantitatea de mâncare vândută în peroada 1-14 iunie 2015 este cu 12% mai mare decât în perioada similară a lunii mai 2015. Reprezentanții Consiliului Concurenței vor monitoriza în continuare dacă marile lanțuri de magazine practică prețuri corecte după reducerea TVA.