Maşina în care a murit Condrea avea 5 stele la testele de siguranţă

23 mai 2016 17:41   Național
Ultima actualizare:

Dan Condrea, patronul Hexi Pharma, a decedat duminică într-un accident rutier, iar prima ipoteză care s-a vehiculat a fost suicidul. Gura lumii arată că omul de afaceri a ales o maşină „modestă” pentru a încheia socotelile cu viaţa. În realitate, nu este deloc aşa! Opelul Astra pe care îl conducea omul de afaceri a primit punctaj maxim la testele de siguranţă!

"Rămân la concluzia că a fost sinucidere, pentru că şi-a luat o maşină fără urme de siguranţă, a intrat frontal în copac, nefiind în depăşire, având şi viteză foarte mare... Cred că alegerea a fost a lui. Mulţumim că nu a intrat frontal în altă maşină!", a declarat pilotul de raliuri Titi Aur. Acesta nu este singurul care acuză „modestia” maşinii Opel. Şi alte persoane arată că Dan Condrea a preferat să încheie socotelile cu viaţa la bordul unei maşini „de rând” şi nu cu unul dintre bolizii pe care îi avea în parcare. Micuţul Astra nu este însă nici pe departe o maşină modestă în ce priveşte siguranţa. La testele euroNCAP, maşina a s-a comportat exemplar la impactul frontal, iar şoferul a scăpat nevătămat. Asta se întâmplă însă la viteza de test, de 64 km/h şi nu la peste 150 km/h, cât se zvoneşte că avea maşina condusă de Condrea.

Euro NCAP realizează trei teste de impact diferite. Un impact frontal de 64 km/h cu o barieră deformabilă ce are rolul de a simula un alt autovehicul; un impact lateral cu o barieră deformabilă la o viteză de 50 km/h şi un impact lateral la o viteză de 29 km/h cu un stâlp. Folosind manechine special create pentru asemenea teste, sunt masurate forţele potenţiale care acţionează asupra şoferului (şi pasagerul scaunului din dreapta, în cazul unui impact frontal). Şoferii şi pasagerii scapă nevătămaţi din maşinile care primesc 5 stele.

Iar Opel Astra a obţinut punctaj maxim pentru siguranţă! Maşina a primit un punctaj foarte bun pentru protecţia asigurată pasagerului din faţă în cazul unui impact frontal. NCAP a acordat de asemenea puncte suplimentare pentru că sistemul electronic de control al stabilităţii Controlplus, o tehnologie computerizată care îmbunătăţeşte stabilitatea autovehiculului prin detectarea şi minimizarea derapărilor, constituie o dotare standard la toate variantele de modele oferite în toate cele 27 de ţări care utilizează clasificarile Euro NCAP.

Siguranţa pasivă începe la noul Astra cu o celulă de siguranţă rigidă pentru pasageri care este fabricată dintr-un tip de oţel de înaltă rezistentă, proiectat pentru a asigura cea mai mică deformare şi cea mai mare rată de conservare a spaţiului posibile în caz de accident. Zona din faţă şi cea din spatele cabinei sunt înconjurate de zone de deformare care, în cazul unei coliziuni, protejează într-un mod sigur şi controlat.

Partea din faţă are un design cu trei direcţii de susţinere a sarcinii, incluzând subcadrul şasiului, care poate rezista la impact chiar şi în coliziunile frontale la viteze mari, distribuind energia produsă în accident. Viteze mari nu înseamnă însă 150-160 km/ sau mai mult, când orice tip de vehicul s-ar face zob, indiferent de numărul de stele la capitolul siguranţă.

Mai multe