Mersul Trenurilor 2020-2021. Trenul spre Otopeni nu se regăsește în graficul feroviar

13 noiembrie 2020 12:54   Național
Ultima actualizare:

Mersul Trenurilor 2020-2021 va intra în vigoare pe 12 decembrie. Din păcate, trenul spre Otopeni nu se regăsește în graficul feroviar, așa cum s-a anunțat în septembrie, când premierul și președintele statului au circulat în probe pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Otopeni.

Cei de la clubferoviar.ro au intrat în posesia Mersului Trenurilor 2020-2021. Potrivit documentului neoficial, în premieră pentru căile ferate române, CFR Călători va introduce un tren de viteză pe relația Brașov-Constanța și retur, care va avea doar două opriri intermediare pe traseu - la Predeal și la București Nord.

Călătoria de la mare la munte va dura patru ore și 23 de minute Trenul Interregio ”Tomis Expres” va pleacă din Brașov la ora 7.05, va ajunge la Predeal la 7.39, la București Nord la 9.12. 

De aici va porni pe traseu ora la 9.25 și va ajunge la destinație, la Constanța, la 11.25. La întoarcere, orarul va următorul: Constanța 17.00 - București Nord 18.58 (plecare 19.12) - Predeal 20.45 - Brașov 21.23.

Totodată, pe unele rute, călătoria va dura mai puțin odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2020-2021. Este cazul distanței București-Iași (405 km), pe care trenul Interregio 380 o va parcurge în șase ore și 10 minute, în loc de șase ore și 26 de minute, cât indică acum site-ul CFR Călători.

Mersul Trenurilor 2020-2021. Trenurile vor ajunge mai repede la destinație

O îmbunătățire notabilă a timpului de parcurs, de la șase ore și 34 de minute la șase ore și 18 minute, se înregistrează și în cazul IRN 1667, cu plecare din București Nord la 23.00 (acum 22.50).

De reduceri ale duratei călătoriei vom avea parte și pe relația București-Suceava, însă doar la unele trenuri. Cel mai rapid tren pe această rută, IR 1755, va ajunge la destinație în cinci ore și 39 de minute, în loc de cinci ore și 55 de minute. O reducere substanțială a duratei călătoriei se va constata pe relația București-Galați, via Urziceni.

De exemplu, trenul IR 1771, cu plecare la ora 6.40 din București Nord, va ajunge la destinație în trei ore și 40 de minute, comparativ cu trei ore și 58 de minute în prezent.

La întoarcere, diferența va fi și mai mare, cu IR 1770 - trei ore și 35 de minute față de patru ore și 12 minute.

Pe această relație, durata călătoriei va fi mai mică grație finalizării lucrărilor de dublare a liniei ferate între Mogoșoaia și Balotești și a lucrărilor care au fost făcute între Pajura și Mogoșoaia, pentru ridicare vitezei de la 80 la 100 km/oră, arattă cei de la clubferoviar.ro. 

Reduceri, mai mici, ce-i drept, ale timpului de parcurs, apar și pe ruta București-Pitești. IR 1781 va ajunge la destinație într-o oră și 58 de minute, față de două ore și două minute. La fel, IR 1783 își va reduce parcursul de la două ore și șase minute la o oră și 49 de minute.

În schimb, pe distanța Timișoara Nord-Iași, călătoria va fi parcursă tot în 17 ore și 31 de minute.

Mersul Trenurilor 2020-2021.Trenul spre Otopeni, promis în grafic din 12 decembrie

Din păcate în Mersul Trenurilor 2020-2021 nu apare trenul spre Otopeni, deși autoritățile au promis că va fi dat în circulație pe 12 decembrie.

Anunțul a fost făcut pe 21 septembrie, atunci când premierul Ludovic Oraban și președintele Klaus Iohannis au testat trenul pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Otopeni. 

Lucrarea se află însă pe masa judecătorilor de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi soarta construcţiei depinde doar de decizia lor. Roxana Mărișoiu, proprietara care a obținut anul trecut suspendarea lucrărilor și a exproprierilor pe terenul său, nu este de acord ca trenul să circule pe deasupra curții ei. 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/am-mers-premiera-cu-trenul-spre-otopeni-ea-va-transporta-calatorii-de-la-gara-de-nord

https://www.click.ro/news/national/video-cfr-incalcat-decizia-judecatorilor-construit-trenul-de-otopeni-si-zona-unde

Mai multe