Metroul schimbă nordul Capitalei

11 iulie 2012 18:42   Național
Ultima actualizare:

Două staţii de metrou, un paradis acvatic şi şosea suspendată la trei metri înălţime. Cea mai mare parcare supraterană din Capitală şi o bază sportivă ultramodernă. Nu este un vis este proiectul de transformare a zonei Străuleşti care a fost avizat de Metrorex şi Primăria Capitalei.

În această vară va fi fierbere mare în nordul Capitalei. Încep lucrările la ultimele două staţii de metrou de pe magistrala IV, Laminorului şi Străuleşti.

Este vorba de 1, 3 kilometri de linie dublă. Deasupra staţiei terminal se va amenaja o parcare supraterană pe trei nivele, cu spaţii verzi pe acoperiş.

Parcare supraterană. Deasupra staţiei de metrou se va construi o parcare pe trei niveluri

Lângă, sub baza sportivă acum părăsită şi care va fi refăcută, se va amenaja un depou pentru trenurile de metrou.

Lacul Străuleşti va deveni cel mai modern luciu de apă al oraşului, aici urmând să fie realizată o ecluză şi un debarcader pentru ambarcaţiuni de agrement.

Debarcader. Pe lacul Străuleşti se va realiza o ecluză şi un ponton pentru bărci de agrement

Proiectul include şi realizarea unei artere noi care să facă legătura între Bd. Bucureştii Noi-Bd. Gh. Ionescu Siseşti-str. Godeanu şi care să urmeze malul lacului.

Bulevardele Bucureştii Noi, Laminorului şi toate străzile adiacente vor fi refăcute.

„Va fi amenajat nodul rutier Străuleşti, de fapt un pasaj rutier complex care va avea un capăt pe Bd Bucureştii Noi şi unul pe Şoseaua Bucureşti - Târgovişte", ne-a declarat Sorin Gabrea, arhitectul-şef al poriectului.

Investiţia totală pentru reconfigurarea lacului, construcţia pasajului rutier, a celor două staţii şi a depoului de metrou precum şi a parcării nu a fost calculată.

Şosea suspendată. Peste lac va fi construită o şosea la 3 metri înălţime

Specialiştii estimează că numai pentru construcţia staţiei Străuleşti, ultima a Magistralei IV, refacerea bazei sportive şi a parcării cu trei etaje situată deasupra depoului, vor fi necesare fonduri de 298 milioane de euro.

Magistrala IV începe la Gara de Nord 2 şi are în prezent patru staţii: Basarab 2, Griviţa, 1 Mai, Pajura şi Parc Bazilescu.

Mai multe