Ministerul Sănătăţii impune noi reguli de dezinfecție în spitale
Scandalul infecțiilor nosocomiale din spitalele românești i-a determinat pe specialiștii din Ministerul Sănătăţii să redefinească acest termen și să emită noi reguli pentru dezinfectare și sterilizare. În primul rând, infecțiile nu se mai numesc „nosocomiale”, ci „asociate îngrijirilor medicale”.
Pe de altă parte, la achiziţia de produse de curăţenie şi dezinfecţie, toate spitalele sunt obligate să solicite avizul Comisiei Naţionale de Produse Biocide şi rezultatele testelor de eficacitate în baza cărora a fost emis avizul pentru produsul respectiv. Ordinul cuprinde și normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în spitale. Astfel, „urmărirea şi controlul programului de curăţare revin personalului unităţii sanitare, care este responsabil cu prevenirea, supravegherea şi limitarea infecţiilor asociate îngrijirilor medicale din unitate”, se arată în ordin. Potrivit acestuia, „ustensilele de curățare vor fi special dedicate fiecărei zone de risc identificate pe harta riscurilor în unitatea sanitară”. De asemenea, conform noilor reglementări, testele de autocontrol din unităţile sanitare vor fi efectuate cu o frecvenţă care trebuie să ţină cont de zonele de risc din spital, circulaţia germenilor în unitate şi rezultatele screening-ului la pacienţi. Ministerul arată că va exista o frecvenţă fixă a testelor de autocontrol, prevăzută într-un plan anual, dar se introduce şi obligativitatea ca spitalele să facă teste de autocontrol, ori de câte ori situaţia epidemiologică impune aceasta.