Ministrul Cătălin Drulă schimbă proiectarea drumurilor. Vrea benzi mai largi pentru autostrăzi
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că va schimba proiectarea drumurilor. Vrea benzi mai largi pentru autostrăzi și mutarea parapetul median, care este prea apropiat de banda de circulație.
”Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median. Am semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor”, a anunțat Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Cei de la Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) au preluat ideea politicianului încă din vara trecută, când a arătat că ”în țări din jurul nostru precum Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras față de banda de circulație. Pentru șoferi condusul este astfel mai confortabil, senzația de periat parapetul cu oglinda nu există”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook, pe 23 iunie.
Specialiștii de la CNAIR au discutat între ei, și-au dat seama că este o modificare bună, astfel că s-au pus pe treabă.
Parapeții de pe autostrăzi vor fi amplasați la o distanță mai mare de banda de circulație
”Au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale. Înainte de a prelua mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final. L-am semnat ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va avea un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a transmis demnitarul.
Potrivit datelor tehnice, în prezent, distanța dintre parapetele centrale de pe cele două sensuri este de 3 metri, în România, în timp ce în Ungaria este de doar 1,60 metri (măsurată de la fața acelor lise/glisiere ale parapetului).
Astfel, la noi distanța între extremitatea marcajului median și lisa parapetului este de doar 25 cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90 cm.
O diferență mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet.