Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc promite că la sfârșitul lui 2019 se va circula pe magistrala 5 de metrou
Din 2012, de când au început lucrările la metroul din Drumul Taberei, auzim numai promisiuni. Încă una a făcut ieri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: “la sfârşitul lui 2019 se va circula cu metroul pe magistrala 5”. Demnitarul a făcut ieri un tur de forţă prin subteranele magistralei și a anunțat că directorii Metrorex garantează cu posturile deschiderea circulației în subteran
”Săptămâna viitoare conducerea Metrorex va semna contractul pentru automatizare, absolut necesar pentru a da în folosință noua linie de metrou. Magistrala 5 va fi gata până la sfârșitul anului”, a anunțat ministrul Cuc. Demnitarul a fost dus pe traseul de protocol al magistralei, cel inspectat acum aproape o lună şi de conducerea Metrorex. A intrat pe la stația Râul Doamnei, a luat-o la pas spre cea mai avansată stație, Constantin Brâncuși și a ieșit pe la stația-depou Valea Ialomiței. Suficient ca să concluzioneze mulțumit că se va respecta termenul. ”Constructorul are finanțarea asigurată, sper să nu mai avem contestații. Mai sunt de făcut finisaje și instalarea sistemului de automatizare, cel care opreşte garniturile şi deschide uşile și fără de care trenurile nu pot transporta pasagerii prin subteran”, i-au prezentat situația mai marii metroului. Magistrala 5 de metrou va avea 10 staţii pe distanţă totală de 7 kilometri. Construcţia metroului din Drumul Taberei trebuia să înceapă în 2011, dar abia în 2012 au demarat săpăturile. Devizul de cheltuieli pentru lucrări este până acum de peste 800 de milioane de euro.
Magistrala 5 de metrou nu este gata dar șefii Metrorex se gândesc ce garnituri vor circula, licitația pentru trenuri fiind deja lansată. ”Vom achiziţiona 13 trenuri noi de metrou pentru secţiunea Drumul Taberei – Eroilor”, a declarat directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu. La suprafață, intersecțiile de pe traseul Magistralei 5 vor fi redate circulației treptat, începând cu luna mai, cu excepția zonei de la Academia Militară și Eroilor, unde vor mai fi restricții încă un an.
Drumarii, codașii Transporturilor
”Contractul încheiat cu firma spaniolă Copisa pentru realizarea centurii ocolitoare a orașului Mihăilești a fost reziliat”. Anunțul a fost făcut ieri, de ministrul Cuc pe șantierul acestei investiții în infrastructură. Este vorba de un proiect început în 2016, care prevedea realizarea unui drum cu două benzi pe sens și parapet median în lungime de 3,18 km. Cuc a dezvăluit că centura ar fi trebuit terminată în 2017, dar că au fost realizate doar 30 la sută din lucrări. Ministrul nu a avut ce vedea nici la al doilea șantier vizitat, la Pasajul Suprateran Domnești, realizat la intersecția Prelungirea Ghencea-Șoseaua de Centură a Capitalei, una dintre zonele cu cele mai mari probleme rutiere. Aici situația este și mai gravă, nu s-a bătut un cui de patru ani. “Proiectul a început în 2015, a fost blocat de contestații până în 2017, modificat la cererea Primăriei Capitalei și de abia acum avem autorizații”, a explicat șeful de proiect, Cristi Diamandi. Ministrul s-a dovedit mult mai înțelegător și dă vina pe Primăria Capitalei pentru întârzieri. Primăria Capitalei are un proiect de modernizare a arterei Prelungirea Ghencea, care ar urma să fie lărgită cu încă două benzi, să aibă piste de biciclete și tramvai pe mijloc.
Ce spun oamenii din zona Pasajului Domnești
În timp ce ministrul Răzvan Cuc dădea interviuri optimiste de pe șantier, de partea cealaltă a drumului, Victoria Svarici stătea la poarta a ceea ce a mai rămas din casa ei și blestema ziua când a ales să stea în zonă.”Ne-au spus că ne demolează și că ne dau 303.000 de lei. Nu s-au ținut de cuvânt, au distrus curtea și o parte din casă, nu ne-au dat toți banii și dau acuma vina unii pe alții, în timp ce eu trăiesc un coșmar. Nu pot să plec în altă parte că nu am bani, aici nu este de trăit. Ce mă fac pentru că am copii și stau pur și simplu pe un șantier”, se plânge Victoria Svarici. Deocamdată a primit doar în jur de 80.000 de lei din bani cuveniți și nu mai are vești de la Ministerul Transporturilor. Utilajele nu lucrează, timpul trece iar neamul ei rămâne sinistrat pe șantierul pasajului. Sunt liberi dar nu pot pleca, au bani dar nu îi pot lua