Minune! Tramvaiul ăsta circulă iar după șapte ani
”Doamne ajută, au dat drumul la tramvai!”. Mihaela priveşte uimită şi neîncrezătoare garnitura care ciculă pe Bd. Liviu Rebreanu din Capitală. Zece ani a durat modernizarea străzii şi a liniei de tramvai din zonă, oferind şantierului titlul neinvidiat de cel mai vechi din oraş.
”Bine că s-a terminat, că nu speram să mai vedem lucrarea gata”, ne spune Mihaela Carlet în timp ce se aşază temătoare să nu-şi ia ţeapă în staţia RATB. ”Vine tramvaiul, că l-am văzut eu. Acum am intrat şi noi în rândul oamenilor, s-a reparat şi strada”, povesteşte Lili Paraschivescu de pe banca din staţie.
Lucrările pentru reabilitarea celor 2,78 de kilometri ai străzii au fost planificate şi anunţate încă din 2007, dar au început abia în 2010. De abia în 2014, a fost finalizat un prim tronson, de 1,7 kilometri, situat între arterele Camil Ressu şi Nicolae Grigorescu. Asta deşi potrivit contractului iniţial, întreaga investiţie pentru reabilitarea celor 2,78 de kilometri de drum, inclusiv crearea de spaţiu verde între şinele de tramvai, era eşalonată pe o perioadă de 18 luni. Pentru a doua parte a străzii, zona delimitată între Bulevardul Nicolae Grigorescu şi Bulevardul 1 Decembrie 1918 lucrările au fost oprite în 2015 din cauza problemelor apărute în cadrul procesului de expropriere.
Ele au fost deblocate odată cu ”întronarea” noului primar al Capitalei, Gabriela Firea, şi oficial finalizate în urmă cu patru zile. Totuşi încă se mai lucrează pe unele porţiuni. ”Lucrările nu sunt încă gata, pe porţiunea terminată mai demult iarba s-a uscat, iar pe cea inaugurată ultima încă se plantează. Mobilierul din staţii a fost deteriorat, inclusiv camerele de luat vederi”, se plânge şi vatmanul Laurenţiu Badea. Lucrările de pe Bd. Liviu Rebreanu au constat în amenajarea a 507 locuri noi de parcare, modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului, a trotuarelor şi a pistei pentru biciclete, amenajarea a aproximativ 2.500 mp spaţii verzi, devierea reţelelor edilitare, a iluminatului. Acum, cel mai vechi şantier din Bucureşti rămâne crearea legăturii rutiere dintre sectoarele 3 şi 4, adică realizarea străpungerii Grigorescu-Splai Dudescu.
«Mai mare râsul, dar bine că au terminat»
Niculina Grosu, pensionară: ”Nu mai speram să treacă tramvaiul pe Liviu Rebreanu. Chiar mă gândeam ce o să se întâmple cu șantierul ăsta că este ca și părăsit. Dar cred că au zis prea am făcut-o de oaie, atâția ani pentru o stradă?”
Elena Stanciu, pensionară: ”Nu îmi vine să cred că au dat drumul la tramvai și că au reparat strada. Să fie 10 ani, nici nu mai știu exact de când se chinuie să repare drumul și să schimbe șinele. Mai mare râsul, dar bine că au terminat”.