Mizerie şi jecmăneală la Neptun
O excursie pe Litoralul românesc îţi lasă un gust amar. Chiar dacă n-ai mai fost de mult, cazul subsemnatului, senzaţia e aceeaşi: dezgust faţă de locurile de cazare, faţă de mizeria şi lipsa de preocupare care dăinuie peste tot, dar şi faţă de preţurile umflate. În acest caz, îţi aduci aminte imediat de ce n-ai mai trecut de mult pe la Neptun şi te feliciţi pentru asta.
Hoteluri comuniste
Primul lucru care te loveşte când intri în staţiune este imaginea antică şi comunistă a hotelurilor. Foarte puţine dintre ele sunt renovate şi doar în câteva găseşti minunile secolului XX, cum sunt aerul condiţionat, televizorul sau frigiderul.
În restul ţi-e şi silă să te aşezi pe pat. Deşi eşti la mare, în plin sezon şi afară sunt peste 35 de grade, aşternuturile par desprinse din poveştile de Crăciun. Cuverturile sunt din lâniţă, insuportabilă pe piele, mai ales dacă te-a ars puţin şi soarele, iar de acoperit ai o pătură din acelaşi material.
Termopane nu există, baia are aceeaşi gresie de 30 de ani, prosoapele s-au transformat din albe în galbene, iar din galbene în gri, pe scaunul de la toaletă e mai indicat să-ţi aşezi hârtie igienică, ca să fii sigur că nu rişti să iei vreo boală, iar uşile sunt aceleaşi de la începuturi şi din care cheia aproape refuză să iasă.
La hotelurile de două stele, camerele n-au mai fost renovate de ani de zile
Pe lângă ferestre se văd urmele iernii grele
Asta da privelişte de vacanţă: rufe întinse la uscat în grădina interioară!
Au dispărut steagurile de pe plaja “La steaguri”
Preţuri duble faţă de Capitală
În Neptun, raportul preţuri - servicii a rămas acelaşi: o hoţie. 14,50 lei costă o ceaşcă cu ciorbă de perişoare cu tot cu ardei şi smântână, 3 lei un porumb fiert sau copt, 6 lei o apă plată la 2 litri, care în Bucureşti costă aproximativ 3 lei, 4,5 lei un kilogram de roşii, faţă de 2 lei în Bucureşti, 3,5 lei pe kilometru, la taxi, faţă de 1,39 de lei în Bucureşti. Iar exemplele pot continua. Jecmăneală pe faţă!
Clădiri părăsite şi nămol de Techirghiol
În drum spre plajă, senzaţia nu se estompează, ba, dimpotrivă. Cerşetori murdari şi dezgustători la tot pasul, câini comunitari şi coşuri de gunoi întotdeauna pline şi din care curge mizeria neîncăpătoare.
Pe margini, tot felul de barăci cu acelaşi nămol miraculos de Techirghiol, jucării care să le ia ochii copiilor, saltele de plajă şi ochelari de soare. Din loc în loc, zăreşti câte o clădire fie părăsită, fie construită doar pe jumătate de vreun lacom care nu a mai avut bani s-o termine.
Un teren viran, o clădire abandonată, locul ideal pentru a scoate bani de parcare
La taxi,un kilometru costă 3,5 lei, faţă 1, 39 lei cât este în Bucureşti
Plaja «La steaguri», fără steaguri
Ajunşi pe plaja centrală, care s-a numit întotdeauna „La steaguri", simţi că lipseşte ceva. Colegul meu se opreşte şi mă întreabă franc: „Hei, dar unde sunt steagurile?". Recunosc, eu nu observasem, dar e adevărat.
Steagurile majorităţii naţiunilor europene lipsesc, dar stâlpii care le susţineau cândva stau încă înfipţi în nisip, singuratici. Coborâm ochii de la stâlpi, şi jos dăm cu ochii de România. Sticle de plastic aruncate pe nisip, mucuri de ţigară, ştiuleţi de porumbi şi pahare de plastic în care odată a fost bere şi lăcuste care îţi sar pe picioare.
15 lei, un şezlong
Luăm un şezlong pe care îl plătim orbeşte 15 lei, având încredere într-un tip cam prea bronzat. Nu ştim cât costă cu adevărat pentru că pe o pancartă scrie doar: „Şezlong...lei", probabil tocmai pentru a cere la nimereală.
Fructele şi legumele au preţuri duble faţă de Capitală
Nămolul de Techirghiol e la mare căutare
Plăcintele turceşti costă 5 lei
Singurul lucru care pare din alt film e o brutărie în care câteva femei stau pe jos şi coc un aluat de clătite pe un soi de plită, care nu are origine românească.
Aflăm imediat că e vorba de nişte turci care au deschis o plăcintărie inedită şi care are foarte mult succes. Nu e nimic senzaţional în preparare, doar că brânza sau caşcavalul sunt condimentate din plin.
Marketingul şi-a făcut însă efectul şi e coadă mare, mai ales că preţul e relativ redus: 5 lei. Femeile întinse pe jos asudă încontinuu, pentru a-i mulţumi pe toţi!
Zborul cu hidroavionul, noua fiţă la Mamaia
Turiştii au parte de o nouă distracţie în vacanţă: zborul cu hidroavionul. Numit şi barca zburătoare sau aeronava amfibie, acest aparat de zbor a avut un rol important în salvarea naufragiaţilor, însă acum iubitorii de adrenalină şi de inedit pot face o călătorie deasupra staţiunii Mamaia.
Plimbarea durează 20 de minute şi pentru 75 de euro, oricine doreşte se poate plimba la 200 de m înălţime şi poate admira marea şi staţiunea Mamaia. Potrivit ziuaconstanta.ro, plecările au loc de pe plaja Crush Beach&Lounge în fiecare zi.
Călătoria cu trenul la mare, mai ieftină
Ajungem la mare cu bani mai puţini! CFR a ieftinit călătoria cu trenul pe ruta Bucureşti Nord- Constanţa, în plin sezon estival. La preţul biletelor trenurilor InterCity se aplică o reducere, astfel încât călătorii vor plăti acelaşi preţ pe care îl dau şi pentru biletele la trenurile InterRegio.
Un bilet la clasa a II-a la un tren InterRegio costă 58,2 Lei, iar un bilet la clasa a II-a, tren InterCity, costă 67,6 Lei. Promoţia este valabilă numai pentru tarifele preţ întreg, adult şi tariful aplicat copiilor, la clasa 1 şi clasa 2-a. În plus, dacă vă achiziţionaţi legitimaţiile de călătorie din timp, puteţi beneficia de reduceri între 5-13%.
Ei răspund de mizeria de pe autostradă
Grupurile sanitare din parcările de pe Autostrada Soarelui (A2) sunt infecte! Toaletele sunt pline de fecale, chiuvetele nu mai funcţionează, iar caloriferele au ruginit.
Mircea Popa, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri. Marin Dima, directorul Direcţiei de Drumuri Constanţa
Reporterii Click! au sesizat despre mizeria de aici în două articole, unul publicat în ediţia de marţi, iar al doilea în ediţia de miercuri.
Atunci am aflat că Romprest, firma care se ocupa de curăţarea şi salubrizarea lor, şi-a încheiat contractul de două luni. Însă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) nu a mai ţinut o nouă licitaţie. Potrivit răspunsului venit, ieri, din partea CNADNR, „asigurarea serviciilor de curăţenie şi întreţinere în parcările şi grupurile sanitare de pe A2-sectorul Lehliu-Cernavodă, aflat în admininistrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa (DRDPC)- se face în regie proprie".
Click! v-a prezentat în ce stadiu deplorabil se află toaletele de pe A2
Şi atunci ne întrebăm de ce Mircea Popa, directorul general al Companiei nu a luat măsuri. Am încercat să aflăm un răspuns din partea lui, însă, toată ziua a fost de negăsit. Secretara ne-a transmis că intră dintr-o şedinţă într-alta, astfel că nu are timp să vorbească cu noi.
Marin Dima, directorul DRDPC, ne-a asigurat, însă, că de ieri a trimis oameni care au curăţat toaletele. „S-a demarat o licitaţie, apoi s-a ridicat. Sigur va avea loc pe 24 august. Până atunci, lucrăm temporar cu o societate de salubrizare. Achiziţia s-a făcut pe durată determinată", ne-a explicat Dima.